Cu un buget de puţin peste 500 de mii de lei Toamna Orădeană a adunat trei mii de spectatori la spectacolele cu bilet și 40 de mii de spectatori la concertele în aer liber.
Directorul Casei de Cultură a Municipiului Oradea, Flavius Bunoiu a susținut luni, 29 octombrie, o conferință de presăîn care a prezentat rezultatele Festivalului Toamna Orădeană, reacțiile publicului la programul pregătit, dar și bugetul festivalului pentru această ediție.
„Cred că după patru ani de muncă am reușit să dăm o identitate proprie Festivalului Toamna Orădeană, iar acesta este direcția pe care vrem să mergem în continuare.
Anul acesta am ajuns să implicăm în construirea festivalului aproape 1000 de persoane, iar acest lucru cred că a avut un impact pozitiv”
a spus directorul Flavius Bunoiu.
Bugetul Festivalului Toamna Orădeană a fost format în acest an din venituri alocate de la bugetul local în sumă de 245.000 lei și din veniturile proprii ale Casei de Cultură în cuantum de 256.073 lei.
„Față de anul trecut avem o creștere a sponsorizărilor cu un procent de 22%, acestea fiind 100.701 lei, dar și o creștere cu 69 % a vânzărilor de bilete, suma încasată din acestea fiind de 54.445 lei.
Totodată, s-a înregistrat o scădere cu 10% a venitorilor încasate din Festivalul Toamna Orădeană, dat fiind faptul că perioada de desfășurare a acestuia a fost redusă și că am fost mult mai selectivi în alegerea comercianților”
a completat directorul Casei de Cultură, Flavius Bunoiu.
În total, la festival au participat 530 de artiști din afara orașului împreună cu membrii echipelor lor tehnice.
De asemenea, festivalul a cuprins 14 spectacole în sală, dintre care 6 s-au jucat cu casa închisă și 4 concerte în aer liber. În total, aceste evenimente au adunat 3000 de spectatori la specacolele cu bilet și 40.000 de spectatori la concertele în aer liber.
Organizatorii au pus, și în acest an, un mare accent pe promovarea online a festivalului, astfel încât și-au dat concursul pentru mediatizarea programelor dedicate publicului, un număr de 31 de bloggeri din Oradea, București, Timișoara, Sibiu, Baia Mare, Alba Iulia, dar și 42 de ziariști, fotoreporteri și cameramani acreditați reprezentând presa scrisă, radio, presa online, agențiile de știri și TV.
Rezultatele campaniei de promovare online nu s-au lăsat așteptate, astfel încât s-au înregistrat 2.400.000 de vizualizari cu 700.000 de vizitatori unici (date culese de pe www.toamnaoradeana.ro, facebook, twitter, bloguri și presă online).