Municipalitatea a primit săptămâna trecute studiile de fezabilitate pentru cele două pasaje supraterane, peste drumul de centură, care vor face legătura între zona veche și zona nouă a orașului şi speră să poată înce lucările încă de anul viitor.
Primarul Ilie Bolojan a suținut luni, 3 decembrie, o conferință de presă în cadrul căreia a prezentat stadiul procedurilor necesare demarării lucrărilor la pasajele supraterane care vor traversa centura municipiului.
„Săptămâna trecută, joi, am primit studiile de fezabilitate pentru cele două pasaje supraterane, peste drumul de centură, care vor face legătura între zona veche și zona nouă a orașului.
Aceste pasaje vor face ca circulația să fie mult mai fluentă pe centură. Urmează, ca studiile de fezabilitate să fie supuse aprobării în următoarea ședință de Consiliu Local, după care vom preda către Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi partea de documentație care îi revine, iar noi vom prelua documentația care privește lucrările ce trebuiesc executate de Primăria Oradea”
a spus primarul Ilie Bolojan.
Unul dintre pasaje se va realiza în continuarea străzii nou create Thurzo Sandor, legând astfel zona centrală (zona str. Horia) a orașului de cartierul Grigorescu. În urma realizării pasajului accesul în cartierul Grigorescu se va face fără să mai fie afectată circulația pe centură.
Cel de-al doilea pasaj se va realiza în continuarea străzii nou create (respectiv prin spatele noii grădinițe de pe str. Liszt Ferenc) ca urmare a intubării Pârâului Adona, legând astfel zona Salca – Nufărul II de zona Ciheiului – Grigorescu.
Cele două pasaje supraterane vor avea o deschidere de 33 m lungime.
„Din lucrarea veche, constând în lărgirea la 4 benzi a centurii, au mai rămas de executat două restanțe, care se vor finaliza până anul viitor. Este vorba de lărgirea trecerii pe sub calea ferată, dinspre B-dul Ștefan cel Mare spre str.
Matei Corvin și de finalizarea lucrărilor de reabilitare a Podului Densusianu, unde în urma decopertării s-a constatat că trebuie schimbate anumite structuri. Urmează, ca CNADR – Cluj să organizeze în următoarea perioadă licitații pentru ambele lucrări”
a completat primarul Ilie Bolojan.
Giraţia de la Real se va desfiina
Legat de schimbările rutiere, care vor avea loc în curând în traficul din municipiu, primarul Ilie Bolojan a precizat:
„În zilele următoare vom desființa girația din zona Real, distanța dintre girațiile Calea Aradului – Real – Universitate fiind foarte mică, respectiv de 500 m, în condițiile în care normele rutiere permit ca distanța dintre două girații să fie de 2 km”.
La primăvară vor începe și lucrările de reabilitare pe porțiunea de 4,3 km, cuprinsă între Oradea și Nojorid, urmând să fie creat un acces normal dinspre Arad în Oradea.
În cadrul conferinței, primarul a anunțat finalizarea documentațiilor pentru proiectul pe fonduri europene, care vizează realizarea pasajelor mari – de 4 benzi peste Calea Aradului și peste girația din zona str. Nufărului, pasaje evaluate la 5 milioane euro fiecare. CNADR Cluj va evalua documentația pentru aceste pasaje.
„Sperăm ca în următoarele două luni să primim acordul pentru aceste pasaje, urmând ca la începutul anului viitor să demarăm licitațiile”
a completat primarul Ilie Bolojan.