În foarte multe cazuri, atunci când afecţiunile nu sunt foarte grave, orădenii preferă să apeleze la sfatul farmacistului în loc să meargă la medic. Nu întotdeauna însă, sfaturile farmaciştilor urmăresc doar binele pacienţilor, în foarte multe situaţii aceştia recomandând medicamentele unor anumiţi producători, pentru a atinge un aşa-numit „target” fixat de aceştia. Pentru a depăşi aceste situaţii, Grupul Farmaciilor Independente încearcă să implementeze un sistem axat pe client şi pe nevoile lui reale.
Joi, 7 februarie 2013, restaurantul Maxim a fost gazda lansării brandului Ethica în Bihor, o iniţiativă a Grupului Farmaciilor Independente care îşi doresc să readucă în prin plan profesionalismul şi încrederea farmaciştilor de altădată.
La conferinţă au fost prezente în jur de 50 de persoane printre care prodecanul Facultăţii de Medicină şi Farmacie a Universităţii din Oradea, Constantin Romanul, directorul adjunct al Casei de Asigurări de Sănătate Bihor, Elena Moldoveanu şi preşedintele Federaţiei Patronatelor Farmaceutice din România, Rodica Ioniţă.
Concret, brandul Ethica va fi afişat la intrarea acelor farmacii care vor pune mai presus clientul decât profiturile.
„Am considerat că este de datoria noastră, a farmaciilor independente care sunt alături de clienţi de peste două decenii, să facem posibil ca farmacia să redevină locul în care familiile se pot simţi în siguranţă, astfel încât oamenii să poată avea garanţia că vor primi numai acele medicamente de care au nevoie, că li s vor oferi sfaturi competente şi că vor fi trataţi cu prietenie şi cu maximă atenţie”
a spus, preşedintele Patronatului Farmaceutic Bihor, Maria Smaranada Popescu.
Din Grupul Ethica fac parte deja peste 250 de farmacii din 13 judeţe, din Bihor fiind înscrise 25 de farmacii independente.