Spitalul CFR a avut anul trecut peste 30 de mii de spitalizări clasându-se pe primul loc în România între spitalele de acelaşi tip, în ceea ce priveşte indicii de performanţă. Cu toate acestea, conducerea unităţii medicale nu ştie ce se va întâmpla cu spitalul. Va trece la Ministerul Sănătăţii, va intra sun tutela Primăriei sau a Consiliului Judeţean, se va desfiinţa sau va fi transformat în secţie a unei alte unităţi medicale.
Deşi susţine că anul trecut unitatea medicală a fost una profitabilă, având un plus de 8 miliarde de lei vechi, managerul Marius Chipurici nu prea ştie la ce să se aştepte în viitorul apropiat.
„Când am preluat conducerea spitalului aveam câteva posturi deficitare aşa că am angajat mai mulţi medici, extinzând calitatea şi cantitatea actului medical.
Am reuşit astfel să avem un plus de 6 miliarde de lei vechi, lucru rar întâlnit nu doar în reţeaua de spitale care aparţine Ministerului Transporturilor ci şi în celelalte reţele. Avem toate facturile plătite înainte, până în luna mai.
Cu toate acestea încă nu ştim ce stăpâni avem, aparţinem de Ministerul Transporturilor sau de Ministerul Sănătăţii”
a spus joi, 21 martie, în cadrul unei conferinţe de presă, managerul Spitalului CFR, Marius Chipurici.
Alături de el, la întâlnirea cu ziariştii au mai fost prezenţi şi directorul medical – Florin Maghiar şi directorul financiar contabil – Florin Dacin.
„Dacă am fi preluaţi de Primărie, atunci s-ar putea ca unitatea noastră medicală să fie transformată în secţie sau să fie desfiinţată.
Dacă ne va prelua Consiliul Judeţean Bihor, atunci s-ar putea să ne continuăm activitatea în aceeaşi formulă ca şi până acum”
a spus, la rândul său, Florin Maghiar.
Managerul spitalului susţine că în urma unor discuţii personale avute cu ministrul Sănătăţii, Eugen Nicolăescu, soarta spitalului CFR va fi decisă până în semestrul doi al anului în curs.
Spitalul CFR are 131 de paturi şi 154 de angajaţi dintre care 120 la unitatea din Oradea şi 30 la o subunitate din Satul Mare. În spital funcţionează trei secţii, cardiologie, boli interne şi chirurgie, cei mai mulţi clienţi fiind angajaţi ai diferitelor structuri de transport din România.
Ichim Vasilică