Ce companii şi ce mărci au reuşit să păstreze sau sa câştige încrederea românilor în acest an? Care sunt maşinile, băncile, cosmeticele sau medicamentele pe care le preferă românii? Dar ceilalti europeni? Răspunsurile la aceste întrebări au fost făcute publice de „Trusted Brands 2013”, cel mai important studiu de piaţă asupra consumatorului în Europa, realizat de „Reader’s Digest” în 12 ţări, printre care şi România.
Rezultatele „Trusted Brands 2013” au evidentiat ca, mai mult decat ceilalti europeni, romanii raman fideli marcilor care au reusit sa le castige increderea. La majoritatea categoriilor, liderii raman aceiasi – ceea ce demonstreaza o incredibila soliditate, forta si stabilitate a brandurilor consacrate. In top se situeaza categoriile Vitamine si Furnizori servicii internet (Eurovita si RCS&RDS), ambele cu o crestere de 9% fata de 2012.
Exista si branduri care au reusit sa isi pastreze suprematia in topul increderii opt ani la rand, de la inceputul studiului (de ex. „Untdelemn de la Bunica” la categoria „Ulei de gatit”, „Borsec” la categoria „Apa minerala” si „Ariel” la categoria „Detergent”).
Castigatori Trusted Brands Romania 2013:
Categorii europene:
– Automobile: Dacia
– Electrocasnice: Philips
– Computere personale: Dell
– Telefonie mobila: Nokia
– Operatori telefonie mobila: Orange
– Camere foto: Sony
– Agentii de turism: Paralela 45
– Banci: BCR
– Carduri de credit: Visa
– Companii de asigurari: Astra Asigurari
– Furnizori servicii internet: RCS & RDS
– Benzinarii: Petrom
– Vitamine: Eurovita
– Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen
– Analgezice: Algocalmin
– Produse de ingrijire a parului: Nivea
– Produse de ingrijire a pielii: Nivea
– Produse cosmetice: Avon
– Detergenti: Ariel
– Cereale pentru micul dejun: Nestle
Categorii locale:
– Produse de panificatie: Vel Pitar
– Produse lactate: Napolact
– Produse din carne: Cris-Tim
– Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica
– Condimente: Fuchs
– Ape minerale: Borsec
– Hrana pentru animale: Pedigree
– Clinici private: Medlife
– Cafea: Jacobs
– Pasta de dinti: Colgate
– Retailer imbracaminte: Zara
– Retailer electrocasnice: Domo
– Sapun: Dove
– Deodorant: Nivea
– Centre comerciale: Kaufland
– Cotidiene: Adevarul
– Statii radio: Europa FM
– Statii TV: Pro TV
Singurele schimbari de lider au aparut la categoriile Produse lactate (unde Napolact a reusit, in 2013, sa detroneze la nivel de perceptie si incredere Danone, castigatorul precedentelor sapte editii) si Produse cosmetice (unde Avon a ocupat in acest an pozitia intai, detinuta in anii trecuti de Nivea).
Ichim Vasilică