Marţi, 16 iulie, a fost o zi cu emoţii pentru absolvenţii de gimnaziu din Bihor. Prima etapă de repartizare computerizată s-a încheiat lăsând pe dinafară doar 6 absolvenţi. Media cea mai mică cu care s-a intrat la liceu în Bihor a fost 3,50, elevii cu zece alegând Colegiile Naţionale „Mihai Eminescu” şi „Emanuil Gojdu” din Oradea şi Liceul „Teodor Neş” din Salonta.
Cei mai buni elevi, cei cu media zece au intrat fără nicio emoţie la şcolile la care doreau. Patricia Ioana Banciu de la „Oltea Doamna” a ajuns la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”, Maria-Ştefania Mureşan de la Şcoala „Dacia” a ajuns la Colegiul Naţional „Emanuil Gojdu”, Camelia Bianca Rus de la Şcoala „Nestor Porumb” din Tulca a ajuns la Liceul „Teodor Neş” din Salonta şi Rebecca Denisse Smausz de la „Oltea Doamna” a fost repartizată la Colegiul Naţional „Emanuil Gojdu”.
Conform aşteptărilor, cele mai căutate şcoli au fost Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” unde ultima media de admitere la profilul Ştiinţele naturii a fost de 9,7 şi Colegiul Naţional „Emanuil Gojdu” unde, la acelaşi profil s-a intrat doar cu medii mai mari de 9,69.
Au fost şi elevi care deşi aveau note foarte mici au ajuns la liceu. Cu cea mai mică medie din judeţ, 3,50, elevul Vasile Ghenţ de la Şcoala Nr. 1 din Lăzăreni a fost repartizat la Colegul Tehnic „Constantin Brâncuşi” din Oradea, el fiind urmat de Tatiana Boer de la Şcoala „Galgau Iosif” din Pagaia care cu 3,66 a ajuns la Liceul Tehnologic „Horea” din Marghita şi de Ionel Gomboş de la Şcoala Nr. 2 din Derna, care cu media 3,70 a ajuns la acelaşi Liceul Tehnologic „Horea” din Marghita.
În urma primei repartizări computerizate doar şase elevi au rămas pe dinafară ei urmând a fi repartizaţi în cea de-a doua sesiune.
Elevii care au fost admişi trebuie să îşi depună dosarele de înscriere la liceele la care au fost repartizaţi.
Cea de-a doua repartizare computerizată a candidaţilor va avea loc în 25 iulie iar cea de-a treia pe 5-6 august şi va fi rezervată elevilor care nu au fost repartizaţi în etapele anterioare, nu au participat la nicio repartizare, şi-au încheiat situaţia şcolară mai târziu sau nu s-au înscris în perioada prevăzută de metodologie.