Muzeul Ţării Crişurilor este gazda a două expoziţii noi, organizate în cadrul Secţiei de artă, care sînt deschise începând din această săptămînă. Este vorba de expoziţia de „Tapiserie românească contemporană” din colecţia Secţiei de artă a Muzeului Ţării Crişurilor şi expoziţia „Avangarda românească” în colecţia Secţiei de artă a Muzeului Ţării Crişurilor.
Expoziţia de Tapiserie românească contemporană din colecţia Secţiei de artă a Muzeului Ţării Crişurilor ilustrează creația artei românești textile din perioada cea mai prolifică (anii 1965-2000) prin lucrări ce aparţin unor artiști de renume care au studiat la institutele de arte plastice și decorative din Cluj-Napoca și București: Geta Brătescu, Mimi Podeanu, Monica Moisescu, Liana Şaru, Lepizsan Zita, Spiru Chintilă, Maria Blendea – autoarea suitei de piese textile expuse în zona Scării de Onoare a Muzeului Ţării Crişurilor.
Cele 24 de lucrări expuse oglindesc influențele artei avangardiste europene din secolul XX, cu preponderență ale stilului geometrizant în tehnică haute-lisse al lui Jean Lurçat (1892 – 1966), cu o diversitate tematică inspirată din realismul socialist, simbolismul din arta populară, abstracționism, pop-art, precum și experimentele tehnice.
Expoziţia de „Avangardă românească”, repusă în circuitul expoziţional datorită succesului pe care l-a avut anul trecut în rîndul vizitatorilor, cuprinde lucrări de pictură şi sculptură ale celor mai importanţi artişti plastici români care au făcut parte din curentul avangardei europene (Theodor Pallady, Camil Ressu, Mattis Teutsch, Petre Iorgulescu Yor, Jean Alex. Steriadi, Alexandru Phoebus, Marius Bunescu, M.H.Maxy, Ion Theodorescu Sion, Marcel Iancu, Alexandru Ziffer, Corneliu Michăilescu, Victor Brauner, Ion Ţuculescu, Magdalena Rădulescu, Szolnay Sándor, Tasso Marchini, Ion Jalea, Fekete Iosif, Irina Codreanu, Ion Anestin).
Majoritatea au făcut parte, alături de lucrări provenite de la alte 8 muzee din ţară, din expoziţia Culorile Avangardei (1910-1950), organizată de Institutul Cultural Român în Europa (Lisabona, Praga, Roma) şi România (Sibiu, Timişoara, Oradea), fiind considerate printre cele mai valoroase.
„Reamintim publicului de expoziţia de Icoane pe lemn şi sticlă din colecţia Muzeului Ţării Crişurilor, România, sec. XVIII-XIX, care poate fi vizitată în continuare, alături de celelalte două. Ea aduce în atenţie piesele cele mai valoroase din colecţia Secţiei de etnografie a muzeului orădean, piese care au făcut parte din expoziţii deschise în Ungaria, Franţa, Danemarca, Italia etc”
se afirmă într-un comunicat semnat de conducerea Muzeului Ţării Crişurilor.