Preşedintele Consiliului Județean Bihor, Cornel Popa a organizat joi, 13 februarie 2014, o întâlnire cu reprezentanţi ai celor trei firme care ar trebui să se ocupe de reabilitarea Drumului Național 76, Oradea – Deva. Constructorii au invocat diverse motive pentru întârzierea în demararea lucrărilor, majoritatea fiind subiective şi legate de managementul lor intern.
La întâlnire au participat atât reprezentanți ai firmelor de construcţii SC. CCF Timişoara, Construct Mod SA și V.V. AZVI cât și ai CNADNR (beneficiarul lucrării), ai DRDP (Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Cluj) și ai IJC (Inspectoratul Judeţean în Construcţii) Bihor.
Deoarece DN 76 se află în continuare într-o stare catastrofală şi lucrarea stagnează, preşedintele CJ Bihor a solicitat informaţii despre stadiul fizic atins al reabilitării şi despre încadrarea în graficul eşalonării investiţiilor.
Pentru impulsionarea lucrărilor, Cornel Popa a oferit suport instituţional firmelor de construcţii, în cazul în care acestea întâmpină greutăţi în obţinerea unor aprobări şi autorizaţii din partea autorităţilor judeţene.
Reprezentanţii CNADNR au confirmat că, din punct de vedere financiar nu există probleme, avansurile către firmele executante ale lucrării fiind plătite la zi.
Constructorii au invocat diverse motive pentru întârzierea în demararea lucrărilor, majoritatea acestor motive fiind subiective şi legate direct de managementul lor intern.
Reprezentanţii firmelor au afirmat că acestea vor demara la începutul lunii martie diverse lucrări de relocare a unor reţele de apă-canal, defrişări și ziduri de sprijin.
„Aş vrea să tragem un semnal de alarmă, deoarece avem îndoieli serioase în capacitatea celor trei firme de a demara lucrările şi mai ales de a le încheia până la 15 septembrie 2015.
Mi-am exprimat deschis îndoiala că proiectul poate fi terminat în bune condiţii, având în vedere serioasele rămâneri în urmă şi lipsa de credibilitate în rândul furnizorilor de materiale de construcţii.
Vom informa în scris ministerul de resort, cerând urgent o întâlnire la nivel de ministru cu factorii decizie din toate cele trei firme”
a afirmat Cornel Popa.
Deşi constructorii au fost optimişti în privinţa începerii lucrărilor la carosabilul DN 76, stadiul aprovizionării cu materiale de construcţie sau al găsirii firmelor subcontractoare s-a dovedit o problemă concretă pentru toţi cei trei executanţi ai reabilitării.