joi, 25 februarie 2021
OradeaPress
No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact
OradeaPress
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact
No Result
View All Result
OradeaPress
No Result
View All Result
Home Știri Educație
Despre lupta cu un Minister al Educaţiei autist şi care nu ştie ce e acela feedback!

Despre lupta cu un Minister al Educaţiei autist şi care nu ştie ce e acela feedback!

Ichim VasilicăbyIchim Vasilică
4 aprilie 2014
in Educație

Primăria Oradea a fost joi, 3 aprilie 2014, gazda unei mese rotunde încununată de succes, atât datorită factorilor implicaţi (rectori, directori, profesori, reprezentanţi ai inspectoratului) cât şi subiectelor abordate (ce şi cum ar trebui predat în şcoli şi în facultăţi). Concluzia dezbaterii a fost aceea că întâlnirile de acest gen ar trebui repetate pentru a se face anumite „regalje” pe plan local, între nivelurile de studii, astfel încât elevii să fie mai bine pregătiţi.

Fundaţia Academia Civică Bihor în colaborare cu Primăria Oradea, a organizat joi, de la ora 17.00, pe tema „Învăţământul preuniversitar şi învăţământul universitar”, o masă rotundă moderată de lectorul universitar Mihai Maci. Printre cei aproximativ 70 de participanţi s-au numărat şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Bihor – Daniel Negrean, rectorul Universităţii din Oradea – Constantin Bungău, al Universităţii Emanuel – Corneliu C. Simuţ, aproape toţi inspectorii de specialitate ai IŞJ Bihor precum şi numeroşi directori şi profesori din învăţământul primar şi universitar.

„Am organizat această masă rotundă, în primul rând pentru a ne cunoaşte mai bine, pentru că deşi predăm la niveluri diferite şi ne intersectăm deseori, nu ne cunoaştem aşa cum ar fi normal şi pentru că a reflecta asupra problemelor pe care le avem noi, ca dascăli, este primul pas spre a le rezolva”

a spus Mihai Maci, care a preferat mai degrabă să pună şi să răspundă întrebărilor venite de la cadrele didactice, decât să ţină prelegeri. Iar discuţiile au fost extrem de animate.

Ministerul Educaţiei, autist şi lipsit de reacţie!

 

Pentru început, toate cadrele didactice au recunoscut că există o ruptură între ce învaţă elevul în şcoala primară şi ce învaţă la universitate şi între ce este învăţat la instituţia superioară şi de ce are nevoie în meseria lui, atunci când îşi încheie studiile.

„Sistemul de învăţământ românesc nu are niciun fel de vino-ncoa! Există o mare diferenţă între ce învaţă elevul la liceu şi ce învaţă la Universitate”, a spus Corneliu C. Simuţ care a fost suţinut de rectorul Constantin Bungău:

„Avem studenţi care trec dintr-un an în altul cu 10 dar avem şi mulţi care nu reuşesc să obţină creditele necesare pentru a face acest lucru. Cu toţii vrem elevi şi studenţi buni dar şi noi trebuie să depunem mai mult efort în cele 50 de minute la clasă”.

Situaţia este dificilă atunci când elevii se chinuie să ajungă în topuri, în loc să acumuleze cunoştinţe iar cunoaştere şi ştiinţa par a fi volatile, stabilite de fiecare ministru în parte, după bunul plac.

„Întrebarea cea mai importantă pe care cred că ar trebui să şi-o pună cei care trasează linia învăţământului în România este ce şi câtă matematică, spre exemplu, ar trebui să ştie un elev care nu va face niciodată matematică la un nivel superior, în viaţa de zi cu zi”, a spus Mihai Maci care a fost completat de Corneliu C. Simuţ: „De ce în România un elev trebuie să înveţe 18 materii într-un an când în Anglia, spre exemplu, în ultimii ani de şcoală elevii se specializează pe patru materii. Munca multă nu e totuna cu munca eficientă iar miza reală în şcoală ar trebui să fie aceea de a-l face pe copil să înţeleagă, nu să devină „rezolvitor” de probleme”.

Un alt subiect abordat a fost cel al feedback-ului din partea Ministerului Educaţiei, despre care toţi cei prezenţi au afirmat că este „sublim dar lipseşte cu desăvârşire”.

„Oamenii din Ministerul Educaţiei înţeleg bine toate aceste probleme dar au un puternic simţ al conservării” a spus Daniel Negrean care a fost completat de moderator: „Problemele şi ideile noastre ca profesori şi părinţi se opresc undeva, la Minister. Cei de acolo se comportă autist, continuă să aplice linii şi norme chiar dacă nimeni nu este de acord cu ele”.

Concluzia a fost trasă de o profesoară care a afirmat că „feedback-ul nu se poate întoarce spre noi pentru că, de cele mai multe ori, factorii de decizie la nivel de Minister se schimbă peste noapte”.

Legate de Ministerul Educaţiei prin pârghia banului

 

Deşi, atât şcolile din învăţământul primar şi gimnazial cât şi cele din învăţământul superior, sunt autonome conform legii, ele depind în mare măsură de factori care le sunt exteriori şi care le pun numeroase piedici.

„Noi putem decide ce facultăţi şi domenii să facem la Universitate, şi pe ce paliere. La fel e şi pe zona de cercetare dar pe activităţile suport (resurse umane, buget, încadrări) avem autonomie de sub 10%. Trebuie să cerem aprobare de la minister şi dacă trebuie să achiziţionăm un scaun”

a spus rectorul Universităţii din Oradea, în acord cu cel al Universităţii Emanuel care a afirmat că „autonomia este doar o vorbă în vânt, şi atît! Statul are finanţarea, programa şi examenele, nouă ce ne mai rămâne din această autonomie?”.

De o părere asemănătoare a fost şi Daniel Negrean:

„Nu putem fi autonomi cât timp există presiuni iar directorii nu ştiu dacă îşi vor păstra funcţiile de la un an la altul”.

Concluzia finală a mesei rotunde a fost aceea că este nevoie de cât mai multe întâlniri de acest gen, pentru a vedea ce se poate face în domeniul educaţiei, pe plan local.

Ichim Vasilică

Tags: autonomie universitarăConstantin BungăuCorneliu C. SimuţDaniel NegreandirectoriInspectoratul Şcolar Judeţean BihorÎnvăţământul preuniversitar şi învăţământul universitarMihai MaciMinisterul EducatieiPrimaria municipiului Oradeaprofesori din învăţământul primar şi universitarUniversitatea din OradeaUniversitatea Emanuel

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Posts

O nouă premieră cu sala plină, „Preludiu cu fugă”, de Ion Bogdan Martin!
Actualitate

O nouă premieră cu sala plină, „Preludiu cu fugă”, de Ion Bogdan Martin!

24 februarie 2021
Începe renovarea Cabanei Vadu Crișului (FOTO)!
Actualitate

Începe renovarea Cabanei Vadu Crișului (FOTO)!

22 februarie 2021
Pasajul Universităţii, de pe centură, va fi finalizat până în aprilie!
Actualitate

Pasajul Universităţii, de pe centură, va fi finalizat până în aprilie!

17 februarie 2021
După Pfizer, Moderna și AstraZeneca, urmează vaccinul Johnson&Johnson!
Actualitate

După Pfizer, Moderna și AstraZeneca, urmează vaccinul Johnson&Johnson!

12 februarie 2021
Electrificarea căii ferate Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, cea mai amplă investiție în infrastructura feroviară din Vestul României, în linie dreaptă!
Actualitate

Electrificarea căii ferate Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, cea mai amplă investiție în infrastructura feroviară din Vestul României, în linie dreaptă!

10 februarie 2021
În anul pandemiei, Parcurile Industriale din Oradea au atras investiții de peste 33,5 milioane de euro!
Oradea/Bihor

În anul pandemiei, Parcurile Industriale din Oradea au atras investiții de peste 33,5 milioane de euro!

8 februarie 2021

POPULAR NEWS

Laser care rezolvă, în 30 de minute, incontinenţa urinară sau prolapsul genital, la o clinică particulară din Oradea!

Laser care rezolvă, în 30 de minute, incontinenţa urinară sau prolapsul genital, la o clinică particulară din Oradea!

30 ianuarie 2015
Foarte important! Cine are prioritate, unde se fac și cât costă testele Covid-19 în Bihor

Foarte important! Cine are prioritate, unde se fac și cât costă testele Covid-19 în Bihor

4 noiembrie 2020
Nici nu l-au construit și a intrat la apă! Noul stadion din Oradea va avea 12.000 de locuri în loc de 15.000-20.000

Nici nu l-au construit și a intrat la apă! Noul stadion din Oradea va avea 12.000 de locuri în loc de 15.000-20.000

13 martie 2020
Nu vă lăsați înșelați! „Geniul” din Șimleu care dormea cu scorpioni și tarantule în casă, pus pe țepuit și la Oradea!

Nu vă lăsați înșelați! „Geniul” din Șimleu care dormea cu scorpioni și tarantule în casă, pus pe țepuit și la Oradea!

9 februarie 2015
Merită să ştiţi. Ce este biotehnologia şi de ce nu tot ce este modificat genetic e rău!

Merită să ştiţi. Ce este biotehnologia şi de ce nu tot ce este modificat genetic e rău!

29 iunie 2016

EDITOR'S PICK

Încă 600 de parcări aproape finalizate

28 iunie 2010
Bihorul are din nou ministru la Sănătate!

Bihorul are din nou ministru la Sănătate!

3 ianuarie 2017

De Paști, cerșetorii s-au înmulțit în tramvaiele din Oradea

26 aprilie 2011
Putin și-a obţinut şi consolidat puterea prin exploatarea practicilor de şantaj, temerilor de terorism şi război!

Putin și-a obţinut şi consolidat puterea prin exploatarea practicilor de şantaj, temerilor de terorism şi război!

11 ianuarie 2018
Next Post
Premiile „Dr. Marta Buteanu”, decernate vineri, la Primăria Oradea

Premiile „Dr. Marta Buteanu”, decernate vineri, la Primăria Oradea

OradeaPress

© 2020 OradeaPress - Știri din oradea, ziar online independent.

  • Despre / Contact
  • Știri din Oradea

No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact

© 2020 OradeaPress - Știri din oradea, ziar online independent.