În luna aprilie a acestui an, Primăria Oradea a organizat o masă rotundă la care au participat profesori din învăţământul local. Una dintre concluziile acelei discuţii a fost aceea că „specialiştii” de la Ministerul Educaţiei au un comportament autist, că nu răspund la feedback şi nu cunosc realităţile din şcoli. Ca un exemplu, la Evaluarea Naţională 2014, aceiaşi „specialişti” şi-au bătut joc de elevi dându-le de rezolvat subiecte care nici nu apar în programa şcolară.
Întâlnirea care a avut loc la Primărie a avut o concluzie tristă, acceptată însă de aproape toţi profesorii din sală.
„Problemele şi ideile noastre ca profesori şi părinţi se opresc undeva, la Minister. Cei de acolo se comportă autist, continuă să aplice linii şi norme chiar dacă nimeni nu este de acord cu ele”
a spus Mihai Maci, lector la Universitatea din Oradea, direct interesat de sistemul de învăţământ gimnazial pentru că are o fetiţă la şcoală.
Soarta ei şi a altor sute de mii de copii este în mâna unor „specialişti” de la Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare din cadrul Ministerului Educaţiei, un organism care a fost condus de o plagiatoare, pe numele ei, Vasilica Ştefania Duminică, demisă în luna februarie a acestui an, de primul plagiator al ţării, premierul Victor Ponta.
Prinde orbul scoate-i ochii!
Modul în care au fost întocmite subiectele pentru Evaluarea Naţională în acest an nu lasă din păcate loc de interpretare. Este clar că „dinozaurii” de acolo, ţinuţi în funcţii doar pentru că au carnetul de partid care trebuie sau pentru că au pile şi relaţii, habar nu au ce se predă cu adevărat în şcolile din ţară. Doar aşa se poate explica de ce la subiectul de la limba română reprezentanţii Centrului Naţional de Evaluare le-au dat elevilor un text pe care îl vor studia abia în liceu. Conform Consiliului Naţional al Elevilor,
„până la finele ciclului gimnazial se studiază, în şcolile de stat şi private din România, conform programei şcolare aflate în vigoare, genul liric, dar doar specia pastel; specia filozofică, din care face partea poezia „Gânduri pentru Anul Nou” de Ion Minulescu, text pe care s-a bazat primul subiect al examenului, se studiază în ciclul liceal”
O altă dovadă a incompetenţei acestor „specialişti” o reprezintă neclaritatea subiectelor.
„Elevilor li s-a cerut în exerciţiul 5 de la punctul A, subiectul II, să precizeze felul a două propoziţii subordonate, în condiţiile în care prima propoziţie din fraza respectivă putea fi interpretată atât ca propoziţie temporală cât şi ca propoziţie condiţională. În acelaşi timp, ultima propoziţie a aceleiaşi fraze poate fi interpretată atât ca propoziţie indirectă cât şi ca propoziţie de scop”
se afirmă în analiza făcută de Consiliul Naţional al Elevilor.
În concluzie, aceşti indivizi sunt cu adevărat autişti, fac subiecte fără a cunoaşte programa după care li se predă elevilor şi sunt „incapabili” să formuleze subiecte clare la nivelul unui elev de gimnaziu.
Dacă însă doriţi să aflaţi numele celor care v-au nenorocit copilul, vă veţi lovi de birocraţia Ministerului Educaţiei, anume făcută să vă rătăciţi şi să nu găsiţi aproape niciodată ce căutaţi. Site-urile sunt strucurate în aşa fel încât să pierdeţi ore întregi fără a ieşi lămuriţi de pe ele iar numele sunt sublime dar lipsesc cu desăvârşire. Cine sunt aceşti „zei” care au făcut subiectele proaste de la Evaluare, este aproape imposibil de aflat.
Ei răspund în turmă, sub semnătura ministrului „decât” al Educaţiei, un alt geniu care este acolo pentru că încă nu i s-a găsit o lucrare plagiată şi pentru că este sprijinit de premierul care a furat munca altora, a aşezat-o între coperţile propriei lucrări de doctorat şi a încasat bani frumoşi, ani buni, de la stat. Această cloacă decide viitorul copiilor noştri.
Nu-i învăţaţi, ţineţi-i ocupaţi!
Pe aceeaşi linie vin şi măsurile care au trecut din gură-n gură de la „lingăul” lui Emil Boc, Cornel Baba (acuzat de UBB de fapte de corupţie) la sindicalistul Liviu Marian Pop (cel care îşi dădea duhul alergând de la un birou la altul pe la Ministerul Educaţiei să nu dea „ilegal” comisia verdictul că Ponta a plagiat) şi de la „ECaterinca” Androndescu (sau Abramburica pentru unii) la Remus „decât” Pricopie.
Evaluări peste evaluări, de la clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a la Evaluarea Naţională şi Bacalaureat. Şi, ca nu cumva între toate aceste examene, care au doar darul de a-i teroriza pe elevi, tinerii să mai aibă timp să şi înveţe, au mai fost puse şi simulări. În total, din clasa I şi până la admiterea la facultate (inclusiv), elevii au 6 examene (plus două simulări) şi o mulţime de teze, despre care li se tot spune că sunt cele mai importante din viaţa lor.
Cât de întreg la cap ar trebui să iasă dintr-o astfel de şcoală un elev? Utilitatea acestor „electroşocuri” programate este relativă dar efectul pe care îl au asupra tinerilor nu este acela de stimulare a competiţiei cât acela de respingere a educaţiei, de abandon şi de blazare. Şcoala devine astfel un spaţiu de tortură, de chin şi încordare, lucru care îi face pe cei mai slabi să cedeze.
Conform UNICEF, din 2008 rata de abandon şcolar în România a crescut încontinuu, ajungând anul trecut la 17%. Este drept că cei mai mulţi abandonează şcoala din cauza problemelor sociale dar şi dacă ar încerca să le depăşească, cum ar putea ei face faţă într-un sistem cu 8 examene „majore”, când problemele lor cele mai importante sunt legate de nevoile de bază, cum sunt hrana şi locuinţa.
Ca o maşină de tocat imensă, sistemul de educaţie românesc bagă pe o parte copii sănătoşi şi scoate pe bandă nu doar tâmpiţi ci şi indivizi alienaţi, cu sechele şi fobii, rupţi total de realitate. Cei care supravieţuiesc sistemului se comportă ca şi cum ar fi ieşit de la puşcărie, cu şanse majore de a cunoaşte îndeaproape una.
Ce este de făcut în acest context? Un singur lucru: puneţi un deget pe harta Europei, luaţi-vă copiii şi plecaţi. Asta, dacă puteţi, şi nu sunteţi condamnaţi, ca marea majoritate, să înduraţi nesimţirea şi incompetenţa minţilor „luminate” din fruntea Ministerului Educaţiei.