Fostul pod Dragoș Vodă, rebotezat „Mareșal Constantin Prezan”, va fi deschis traficului rutier și pietonal începând de joi, 30 aprilie, de la ora 18:00, când șoferii primelor 500 de autovehicule care vor traversa podul vor primi din partea Primăriei Oradea fanioane cu imaginea acestuia. Valoarea totală a podului a fost de peste 5,2 milioane lei, importanța lui urmând a crește după finalizarea drumului expres.
Lucrările de realizare a podului rutier peste Crișul Repede din str. Făcliei – Dragoș Vodă au fost demarate în anul 2010. Deoarece obligația de finalizare a acestor lucrări nu a fost respectată de investitorul inițial SC MACIO SRL, Consiliul Local al Municipiului Oradea a aprobat preluarea investiției în luna martie 2013.
„Construirea acestui pod este extrem de importantă pentru fluidizarea circulației rutiere, pentru că atunci când va fi gata și drumul expres, podul împreună cu drumul rapid va degreva circulația pe arterele aglomerate în acest moment.
Valoarea totală a podului în sine este de 5,2 milioane lei, realizarea rampelor fiind obiectul unui alt proiect derulat de Direcția Tehnică din Primăria Oradea, proiect în valoare de 2 milioane lei. Garanția pentru întregul obiectiv este de 5 ani”
a spus viceprimarul Mircea Mălan.
Lucrările de intervenție la obiectivul existent și nefinalizat la momentul preluării de către Primăria Oradea, dar și noile lucrări necesare pentru punerea în funcțiune a podului au fost demarate de SC Construcții Bihor SA Oradea. Valoarea contractului de lucrări a fost de peste 5,2 milioane de lei (fără TVA).
Principalele lucrări cuprinse în proiect și care au făcut obiectul contractului de execuție au fost lucrările la tablier (consolidarea tablierului, realizarea suprastructurii podului, instalațiile electrice la pod), dar și lucrările la infrastructura podului (lucrări la culei, racordare culei cu terasamente, lucrări la pile, amenajare albie).
Primăria Oradea a început în anul 2011 lucrările de realizare a rampelor de acces aferente noului pod peste râul Crișul Repede, lucrări realizate de asocierea SC Construcții Bihor SA și SC Drumuri Orășenești SA.
Făcând o comparație între valoarea costurilor la Podul Mareșal Constantin Prezan (536 m) și Podul Carol l (761 m), în cazul primului costurile totale (pod +rampe) au fost de 7.303.962 lei, în timp ce în cazul ultimului, costurile (pod +rampe) au fost la 11.822.201 lei.
În concluzie, în urma parteneriatului public-privat încheiat pentru realizarea Podului Mareșal Constantin Prezan, municipalitatea a făcut o economie de 1 milion de euro.