vineri, 22 ianuarie 2021
OradeaPress
No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact
OradeaPress
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact
No Result
View All Result
OradeaPress
No Result
View All Result
Home Știri Oradea/Bihor
Traficul în Centrul Civic se mută în subteran. Pietonală de la Crișul Center la Cetatea Oradea!

Traficul în Centrul Civic se mută în subteran. Pietonală de la Crișul Center la Cetatea Oradea!

Ichim VasilicăbyIchim Vasilică
16 iulie 2015
in Oradea/Bihor

Oradea are un patrimoniu arhitectural, cultural și istoric important, cantonat în principiu în centrul istoric, iar administrația locală dorește să pună în valoare acest patrimoniu prin introducerea în subteran a traficului rutier din zona pieței Gojdu (Centrul Civic), între Parcul 1 Decembrie și Catedrala Episcopală, pentru a se putea oferi un acces pietonal spre Cetatea Oradea.

Având în vedere dificultățile de circulație existente în zona Poliției Rutiere din Oradea, Piața Gojdu, respectiv Piața Cetății, municipalitatea orădeană caută soluții pentru îmbunătățirea condițiilor de circulație în această zonă. La solicitarea administrației locale, firma Egis a realizat un studiu de soluție pentru reorganizarea traficului în zona Pieței Gojdu.

„De asemenea, în această zonă avem în așa-numita turbogirație conflicte de circulație importante, mai ales la orele de vârf. În această zonă a girației apar două conflicte de trafic foarte importante, pe de o parte axa care vine dinspre est, respectiv DN 1 – Calea Mareșal Averescu și cu DN 76 spre direcția Nord au un punct de confluență în zona podului Dacia.

Acest punct de confluență generează conflicte în trafic pentru că fiecare dintre cele două rute au câte două benzi, iar conflictul de trafic creat aici generează complicații în întregul sens. Potrivit valorilor de trafic, astăzi sunt 732 de mașini pe oră dinspre calea Averescu înspre nord, respectiv 675 de pe DN 1.

Un alt punct important de conflict este în zona în care se intersectează traficul rutier care vine de pe DN 1, fie pentru a merge în zona Nufărul, fie în zona centrală. Intrând în sens până la intersecția cu linia de tramvai, distanța este prea mică pentru a putea fi stocate autoturismele și din această pricină apar complicații foarte mari pe această axă, care generează complicații și în cealaltă parte a sensului.

Trebuie să găsim variante astfel încât să eliminăm aceste conflicte de trafic”

a spus viceprimarul Mircea Mălan.

Au fost realizate așadar mai multe variante de soluții pentru reorganizarea traficului.

Costuri de 20,5 milioane de euro!

Municipalitatea a ales o variantă care prevede pentru Piața Gojdu realizarea unui pasaj subteran, ce va asigura continuitatea peisagistică dinspre Parcul 1 Decembrie până la Cetate, cu un gabarit de înălţime de 3,5 m, care va permite trecerea autobuzelor, a majorității autocarelor și a vehiculelor de intervenție și securitate.

Pasajul subteran piața Cetății va permite la rândul său trecerea tuturor autoturismelor, în afara autocarelor, autobuzelor sau a caravanelor, care vor utiliza sensul giratoriu aflat deasupra pasajului subteran.

Viceprimarul Mălan a menționat că lucrările vor costa în jur de 20,5 milioane euro, iar administrația locală va încerca în primul rând să obțină finanțare nerambursabilă europeană sau guvernamentală pentru alocarea acestor sume.

Între timp se va lua în considerare realizarea studiului de fezabilitate, urmând ca acest proiect de reorganizare a traficului rutier în zonă să fie realizat în funcţie de sursele de finanţare.

Ichim Vasilică

Tags: 732 de mașini pe orăbani europeniCatedrala EpiscopalăCentrul Civic OradeaCetatea OradeaCrișul CenterMircea MălanParcul 1 Decembriepasaj subteranPiața CetățiiPiața GojdupietonalaPrimaria municipiului Oradeatrafic rutier în Oradeaturbogirație

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Posts

Știați că 1 din 7 cești de cafea băută în lume este NESCAFÉ®. Nestlé a investit peste 320 milioane de euro în NESCAFÉ® Plan!
Actualitate

Știați că 1 din 7 cești de cafea băută în lume este NESCAFÉ®. Nestlé a investit peste 320 milioane de euro în NESCAFÉ® Plan!

22 ianuarie 2021
Incendiu în miez de noapte la Vârciorog. O cabană a ars în totalitate! (Foto)
Actualitate

Incendiu în miez de noapte la Vârciorog. O cabană a ars în totalitate! (Foto)

20 ianuarie 2021
Vaccinarea nu este obligatorie dar cei care o refuză ar putea avea de suferit!
Actualitate

Vaccinarea nu este obligatorie dar cei care o refuză ar putea avea de suferit!

18 ianuarie 2021
Speranțe pentru un tratament nou împotriva Covid-19!
Actualitate

Speranțe pentru un tratament nou împotriva Covid-19!

15 ianuarie 2021
Utilajele au ieșit la deszăpezire pe toate drumurile din Bihor
Oradea/Bihor

Utilajele au ieșit la deszăpezire pe toate drumurile din Bihor

14 ianuarie 2021
Mâncare caldă pentru nevoiași, în fiecare vineri!
Actualitate

Mâncare caldă pentru nevoiași, în fiecare vineri!

12 ianuarie 2021

POPULAR NEWS

Laser care rezolvă, în 30 de minute, incontinenţa urinară sau prolapsul genital, la o clinică particulară din Oradea!

Laser care rezolvă, în 30 de minute, incontinenţa urinară sau prolapsul genital, la o clinică particulară din Oradea!

30 ianuarie 2015
Nici nu l-au construit și a intrat la apă! Noul stadion din Oradea va avea 12.000 de locuri în loc de 15.000-20.000

Nici nu l-au construit și a intrat la apă! Noul stadion din Oradea va avea 12.000 de locuri în loc de 15.000-20.000

13 martie 2020
Foarte important! Cine are prioritate, unde se fac și cât costă testele Covid-19 în Bihor

Foarte important! Cine are prioritate, unde se fac și cât costă testele Covid-19 în Bihor

4 noiembrie 2020
Bebelușii cu Covid-19, o poveste ce rămâne dubioasă

Bebelușii cu Covid-19, o poveste ce rămâne dubioasă

9 aprilie 2020
Merită să ştiţi. Ce este biotehnologia şi de ce nu tot ce este modificat genetic e rău!

Merită să ştiţi. Ce este biotehnologia şi de ce nu tot ce este modificat genetic e rău!

29 iunie 2016

EDITOR'S PICK

Descentralizare pe hârtie. Taxele și impozitele se majoarează de la București și în Oradea!

10 ianuarie 2013

Sute de orădeni și-au schimbat buletinele gratis

20 ianuarie 2012
Oradea, al cincilea cel mai bun oraş pentru mediul de afaceri din România!

Oradea, al cincilea cel mai bun oraş pentru mediul de afaceri din România!

28 februarie 2014

Ilie Bolojan şi Gavrilă Ghilea au continuat înţepăturile şi în Săptămâna Patimilor

2 aprilie 2010
Next Post
Tradiţiile ne ucid lent. Suntem pe locul cinci în Europa la consumul de alcool!

Tradiţiile ne ucid lent. Suntem pe locul cinci în Europa la consumul de alcool!

OradeaPress

© 2020 OradeaPress - Știri din oradea, ziar online independent.

  • Despre / Contact
  • Știri din Oradea

No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact

© 2020 OradeaPress - Știri din oradea, ziar online independent.