O parte din ambulanţele din Bihor vor fi dotate cu câte o tabletă, astfel încât atunci când pacientul va ajunge la Spital, medicul să ştie ce i s-a administrat şi cine îl va prelua. În plus, dacă în timpul intervenţiei, salvatorii vor avea cardul pacientului, medicul de la faţa locului va avea la dispoziţie istoricul medical al acestuia.
Managerul interimar al Serviciului Judeţean de Ambulanţă (SJA) Bihor, Gheorghe Pintea, a făcut marţi, 10.11.2015 un bilanţ al primelor 6 luni de activitate.
„Atât astăzi cât şi în zilele următoare, toate ambulanţele de tip B şi C vor fi echipate cu tablete implementate pe dispeceratul integrat. Când va ajunge pacientul la Unitatea de Primire a Urgenţelor de la Spital, medicii de acolo vor şti ce i s-a administrat şi cine îl va prelua.
În plus, dacă pacientul are cardul la el vom avea la dispoziţie o fişă medicală şi vom cunoaşte istoricul lui. Tabletele au fost achiziţionate de Ministerul Sănătăţii şi vor fi montate de Serviciul de Telecomunicatii Speciale. În total, vor fi dotate 41 de ambulanţe”
a spus managerul Gheorghe Pintea.
Pe lângă acest sistem, ambulanţa vrea să mai cumpere şi un incubator pentru nou-născuţi, în valoare de aproximativ 33.000 de lei şi o „maşină de control trafic” (un Duster) cu care să fie controlate substaţiile şi punctele ambulanţei din tot judeţul.
„Negociem cu 6 firme pentru a securiza cele cinci subpuncte de lucru ale SJA Bihor. Vrem ca la staţiile de lucru din Beiuş, Ştei, Salonta, Marghita şi Aleşd să punem camere de luat vederi.
În plus, am solicitat Ministerului ca în 2016 să primi bani de investiţii pentru a transforma hala din unitatea centrală, cea care nu este folosită, într-un complex care să includă o arhivă, o sală de sport pentru personal, săli de curs şi încăperi administrative”
a mai spus Gheorghe Pintea.
Pentru că în ultimii 2-3 ani personalul operativ al SJA Bihor nu a beneficiat de echipament, deşi existau normative care impuneau acest lucru, 360 de angajaţi vor primi tricouri, bocanci, bluze şi geci.
Mai mult, pentru prima dată de la înfiinţarea serviciului, toţi cei 440 de oameni vor avea legitimaţii cu un cod unic (doar 10% aveau până acum), valabile pentru cinci ani.