Dacă se doreşte ca Oradea să fie vizitată de turişti este nevoie de promovare intensă iar Primăria pare a fi înţeles foarte bine acest lucru. Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea a participat în primele trei luni din 2016 la 4 târguri internaționale, Viena – Austria, Tel Aviv – Israel, Budapesta – Ungaria și Berlin – Germania, precum și la târgurile naționale de la București şi Cluj-Napoca.
După investiţiile făcute în mai multe obiective turistice cum este Cetatea Oradea sau renovarea clădirilor monument, investiţii fără de care primarul Ilie Bolojan susţinea, în urmă cu câţiva ani, că nu ne putem face iluzii în ceea ce priveşte atragerea turiştilor („Cu ce să ne promovăm, cu nişte ziduri?”, spusese atunci edilul, referindu-se la Cetatea Oradea care nu se afla într-o stare prea bună), Primăria pare a fi trecut la planul doi al proiectului, şi anume promovarea.
Începută discret anul trecut şi frânată oarecum de eşecul unirii Oradiei cu Sânmartinul, promovarea a devenit agresivă în primele trei luni ale acestui an. Agresivă în sensul bun al cuvântului pentru că nu poţi face turism fără a fi prezent la cele mai importante evenimente din domeniu, târgurile turistice.
Astfel, în perioada 14 – 17 ianuarie, sub denumirea „Capitala Art Nouveau și a Băilor Termale” Oradea a fost prezentă prin pachetele turistice special create la Târgul de Turism din Viena – Ferien Messe. Peste 500 de persoane au vizitat desk-ul Oradea și cel al Băilor Felix aflat la standul României.
Cu o suprafață de 150 de mp, cu 25 de expozanți din toată țara, standul a găzduit, pe toată durata târgului, expoziții de artă populară și ateliere de creație.
Avem zboruri, trebuie folosite!
Al doilea a fost Târgul de Turism din Tel Aviv, în perioada 9 – 10 februarie 2016, singurul târg de anvergură de pe piața din Israel, Orientul Apropiat și Mijlociu, destinat atât specialiștilor din domeniu cât și publicului larg, participând circa 1.450 de expozanți din 40 de țări.
În acest an, România a participat cu un stand de 50 mp, în cadrul căruia 22 de expozanți și-au promovat destinația și produsele turistice. Oradea – Băile Felix a fost promovată prin prezentarea, în cadrul standului României, de informații turistice din zonă, broșura „Capitala Art Nouveau & a Băilor Termale” (ediția 2016), hărți și oferte de Spa – Cazare în Băile Felix. Participarea la acest târg de profil s-a făcut și pe baza încheierii unui parteneriat de colaborare cu tour-operatorul Meshek Wings Tour Ltd, care pe perioada târgului a promovat zborurile charter pe care le va opera în Oradea, 9 zboruri în perioada iulie-august, cu o frecvență de un zbor pe săptămână.
La Târgul de Turism din București, 25 – 28 februarie 2016, oferta Oradea – Băile Felix a fost promovată pentru al doilea an consecutiv. Desfășurat în pavilioanele Romexpo, standul rezervat alături de Agenția de Management al Destinației Bihor și Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Bihor, a atras un număr mare de vizitatori. Peste 1.500 de persoane, cât și un număr de peste 25 de tour-operatori au fost interesate de o destinație unică în România: Oradea – Băile Felix. Unicitatea destinației rezultă din complementaritatea ofertei turistice, cea mai importantă stațiune balneară din România și unul dintre cele mai frumoase orașe românești.
Cu ocazia participării la târg, Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și regiune a fost primită ca membru în Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România.
Un alt rezultat important al târgului este organizarea unei vizite de studiu, Infotrip, alături de Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România, la care vor participa peste 40 de agenții de turism, membre ANAT. Vizita de studiu se va organiza în perioada 17-19 aprilie și va avea ca principal scop cunoașterea ofertei turistice din Băile Felix și Oradea. În urma acestei vizite, agențiile invitate vor construi pachete și oferte turistice Oradea-Băile Felix.
La Budapesta şi Berlin
A urmat Târgul Internațional de Turism de la Budapesta, desfăşurat în 3 – 6 martie 2016. Oferta Oradea – Băile Felix – Bihor a fost prezentă în cadrul standului României printr-un info-desk care a cuprins oferta celor trei destinații. Pe lângă desk-ul propriu zis, Oradea a avut un plus de vizibilitate prin panouri publicitare de mari dimensiuni (10/5 m), amplasate pe standul României. Cele patru zile de târg au atras mulți vizitatori la stand, reprezentanții Asociației și ai Primăriei Oradea au purtat discuții cu cei interesați prin prezentarea ofertei turistice locale şi regionale. 2.000 de vizitatori au plecat de la stand cu materiale despre Oradea şi Băile Felix.
În cadrul târgului s-a stabilit un contact cu cea mai mare companie de promovare turistică din Ungaria, Turizmus KFT, care deține cele mai importante 4 portale online de turism, 4 publicații de profil printre care Business Traveller Hungary, Turizmus Panorama etc. Discuțiile au fost concentrate pe realizarea, în parteneriat, a unei campanii de promovare a orașului Oradea în 3 dintre cele mai mari orașe din Ungaria. Activitatea ar presupune prezentarea destinației orădene în cadrul unor mini-conferințe cu tour-operatori locali cât și organizarea unor vizite de studiu, infotrip-uri ale acestora în Oradea. În perioada următoare se vor stabili detaliile posibilei colaborări.
În perioada 9 – 13 martie 2016, Oradea şi Băile Felix au fost prezentate în cadrul Târgului Internațional de Turism de la Berlin, din Germania. Oferta Oradea – Băile Felix – Bihor a fost prezentă în cadrul standului României printr-un info-desk care a cuprins oferta celor 3 destinații. Cele cinci zile de târg au fost împărțite astfel: în primele trei zile au avut acces doar tour-operatorii sau agențiile din domeniul turistic, iar ultimele două zile au fost deschise către publicul larg. S-au stabilit contacte cu 5 tour-operatori din Germania, pentru a include și Oradea în circuitul orașelor vizitate în România și s-au împărțit un număr de 500 de materiale de promovare.
În perioada următoare, Oradea va participa la târgul de turism de la Debrecen (18 -20 martie 2016), unde Oradea – Băile Felix – Bihor este regiunea parteneră a târgului, precum și la târgul de turism de la Craiova (18 – 20 martie 2016).