joi, 25 februarie 2021
OradeaPress
No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact
OradeaPress
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact
No Result
View All Result
OradeaPress
No Result
View All Result
Home Știri Oradea/Bihor
Oradea, 2-3 ani în șantier. Proiecte europene de peste 80 de milioane de euro

Oradea, 2-3 ani în șantier. Proiecte europene de peste 80 de milioane de euro

Ichim VasilicăbyIchim Vasilică
5 noiembrie 2018
in Oradea/Bihor

Primăria Oradea a finalizat partea de evaluare a celor mai importante proiecte ale orașului și a primit vizita în teren săptămâna trecută. Proiectele europene pentru care au fost câștigate contracte de finanțare ce se ridică la peste 80 milioane de euro sunt în faza de precontractare, municipalitatea estimând că până la sfârșitul lunii vor fi semnate toate contractele.

Un proiect important este coridorul de mobilitate din Piața Gojdu până pe str. Vasile Alecsandri, care cuprinde la rândul său mai multe proiecte.

Primul este pasajul care se va realiza între Catedrala Ortodoxă și Casa de Cultură a Sindicatelor și datorită căruia mașinile vor putea traversa această piață prin subteran, piața devenind una pietonală, care va face legătura între Cetatea Oradea și centru, asigurând totodată undă verde pentru tramvai. Valorea estimată a acestei lucrări este de 95 milioane de lei.

Al doilea proiect vizează str. Vasile Alecsandri, stradă care este deja finalizată, dar decontarea lucrărilor se va face pe bani europeni. Valoarea străzii este de 5,2 milioane de lei.

A treia achiziție din acest pachet are ca obiect cumpărarea a patru autobuze hibrid, a căror valoare estimată este de 10,9 milioane lei.

În total, acest pachet de proiect se ridică la 111,2 milioane lei, care corespunde unei valori de 23,8 milioane euro inclusiv TVA. Din această sumă, o parte este neeligibilă, aprox. 7,6 milioane lei, iar din ceea ce este eligibil, contribuția Primăriei este de 2%.

Coridorul de mobilitate Piața Gojdu – Piața Cetate

Al doilea pachet de proiecte este cel legat de coridorul de mobilitate Piața Gojdu – Piața Cetate, pachet care la rândul lui cuprinde mai multe proiecte. În primul rând este vorba de pasajul subteran de la Piața Mare, estimat la 33,6 milioane de lei. Acest pasaj va face mult mai ușoară traversarea intersecției respective, traficul auto fiind dirijat în subteran, iar tramvaiul va avea asigurată astfel unda verde.

Al doilea proiect din acest pachet este parcarea de tip Park and Ride, de 35,8 milioane lei. Această parcare nu este eligibilă, prin urmare va fi finanțată integral din bugetul local.

Pachetul mai cuprinde și redresarea stației de la Blocul Cicero, al cărei scop este de a asigura curentul în condiții optime pentru liniile de tramvai. Valoarea estimată a acestui proiect este de 4,6 milioane de lei.

Ultimul proiect din acest pachet vizează achiziția a 6 autobuze hibrid, estimate la 16,3 milioane lei.

În total, valoarea acestui pachet de proiecte este de 90,4 milioane lei, care corespunde unei sume de 19, 3 milioane euro, din care, pentru că parcarea de tip Park and Ride este neeligibilă, 40% va fi suportat de municipalitate. E vorba de aproximativ 40 milioane de lei.

Dezvoltarea și prioritizarea transportului public de clători

Al treilea pachet important este cel legat de dezvoltarea și prioritizarea transportului public de clători, proiect care la rândul lui cuprinde mai multe subproiecte.

Este vorba de soluția inovativă din zona Podului Dacia, care corespunde lărgirii Podului Dacia la 6 benzi, asigurându-se astfel unda verde pentru tramvai pe pod. De asemenea, pachetul mai cuprinde realizarea pasajului subteran din zona Hotelului Continental către Poliție, care va asigura circulația ușoară a  tramvaiului către B-dul Magheru.

Valoarea acestor două proiecte cumulate este de 25,8 milioane lei.

Nu în ultimul rând, un proiect foarte important este extinderea liniei de tramvai în zona Universității, de pe Calea Aradului pe malul Peței și mergând până în Cantemir, proiect estimat la 66,1 milioane lei. În total, aceste două proiecte de ridică la 91,8 milioane lei, ceea ce corespunde unei sume de 19,65 milioane euro, din care valoarea neeligibilă este de 1,1 milioane euro.

Vor mai fi achiziționate încă 10 tramvaie

Față de prima etapă, care curprindea achiziția a 10 tramvaie, s-a mai depus o cerere de finanțare pentru încă 10 tramvaie, în acest moment fiind aprobată și această a doua etapă, care se ridică la suma de 88,7 milioane lei, respectiv 19 milioane euro, cu o contribuție a municipalității de 2%.

„Toate aceste patru pachete de proiecte sunt depuse pe Axa de mobilitate urbană, iar suma totală a acestora este de 81,8 milioane euro, din care aproximativ 10 milioane euro reprezintă cheltuieli neeligibile și aprox 1,4 milioane euro sunt contribuția de 2% a municipalității. Prin urmare, din 82 milioane de euro, municipiul va contribui cu 12 milioane de euro, iar diferența de 70 milioane de euro sunt banii europeni câștigați”

aprecizat primarul Ilie Bolojan.

În încheiere, primarul Ilie Bolojan a vorbit despre implementarea acestor proiecte:

„În perioada următoare ne concentrăm pe implementarea acestor proiecte. Suntem într-o fază avansată de adjudecare la lărgirea podului Dacia și la pasajul de pe B-dul Magheru. Probabil că săptămîna viitoare se va adjudeca licitația. Estimăm că cel târziu la primăvară vom putea începe lucrările. Vom încerca să lucrăm sub trafic într-o primă etapă, dar este foarte posibil ca, pe perioada vacanței de vară, traficul să fie total blocat în zonă respectivă. De pe acum, îmi cer scuze orădenilor pentru deranjul din trafic. Tot în perioada următoare, vom organiza procedura de licitație pentru întocmirea proiectelor tehnice la cele două pasaje mari, cel complex din zona Centrului Civic și cel mai simplu din fața Pieței Mari, în așa fel încât în vara anului viitor să putem organiza licitația pentru selectarea unui constructor, iar în toamna anului viitor să putem începe și lucrările”

Primarul a mai spus că va urma o perioadă de șantier de aprox. 2-3 ani, cu perturbări mari în circulație, dar aceste proiecte se fac o dată la câțiva zeci de ani iar câștigurile pe termen lung sunt mult mai mari decât deranjul de un sezon sau două.

Ichim Vasilică

Tags: bani europeniIlie Bolojanlucraripasaj subteranPrimaria municipiului Oradeaproiecte europeneşantier

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Posts

Pistă de biciclete, din Parcul Brătianu până pe M. Averescu, pistă de alergare pe strada Sovata!
Actualitate

Pistă de biciclete, din Parcul Brătianu până pe M. Averescu, pistă de alergare pe strada Sovata!

25 februarie 2021
O nouă premieră cu sala plină, „Preludiu cu fugă”, de Ion Bogdan Martin!
Actualitate

O nouă premieră cu sala plină, „Preludiu cu fugă”, de Ion Bogdan Martin!

24 februarie 2021
Începe renovarea Cabanei Vadu Crișului (FOTO)!
Actualitate

Începe renovarea Cabanei Vadu Crișului (FOTO)!

22 februarie 2021
Pasajul Universităţii, de pe centură, va fi finalizat până în aprilie!
Actualitate

Pasajul Universităţii, de pe centură, va fi finalizat până în aprilie!

17 februarie 2021
După Pfizer, Moderna și AstraZeneca, urmează vaccinul Johnson&Johnson!
Actualitate

După Pfizer, Moderna și AstraZeneca, urmează vaccinul Johnson&Johnson!

12 februarie 2021
Electrificarea căii ferate Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, cea mai amplă investiție în infrastructura feroviară din Vestul României, în linie dreaptă!
Oradea/Bihor

Electrificarea căii ferate Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, cea mai amplă investiție în infrastructura feroviară din Vestul României, în linie dreaptă!

10 februarie 2021

POPULAR NEWS

Laser care rezolvă, în 30 de minute, incontinenţa urinară sau prolapsul genital, la o clinică particulară din Oradea!

Laser care rezolvă, în 30 de minute, incontinenţa urinară sau prolapsul genital, la o clinică particulară din Oradea!

30 ianuarie 2015
Foarte important! Cine are prioritate, unde se fac și cât costă testele Covid-19 în Bihor

Foarte important! Cine are prioritate, unde se fac și cât costă testele Covid-19 în Bihor

4 noiembrie 2020
Nici nu l-au construit și a intrat la apă! Noul stadion din Oradea va avea 12.000 de locuri în loc de 15.000-20.000

Nici nu l-au construit și a intrat la apă! Noul stadion din Oradea va avea 12.000 de locuri în loc de 15.000-20.000

13 martie 2020
Nu vă lăsați înșelați! „Geniul” din Șimleu care dormea cu scorpioni și tarantule în casă, pus pe țepuit și la Oradea!

Nu vă lăsați înșelați! „Geniul” din Șimleu care dormea cu scorpioni și tarantule în casă, pus pe țepuit și la Oradea!

9 februarie 2015
Merită să ştiţi. Ce este biotehnologia şi de ce nu tot ce este modificat genetic e rău!

Merită să ştiţi. Ce este biotehnologia şi de ce nu tot ce este modificat genetic e rău!

29 iunie 2016

EDITOR'S PICK

DGASPC Bihor vrea să înveţe părinţii noi metode de a-şi creşte copiii.

10 mai 2010
În democrație, votul îți dă dreptul să conduci, nu să stăpânești!

În democrație, votul îți dă dreptul să conduci, nu să stăpânești!

3 februarie 2017
„Liliom”, o nouă premieră a Teatrului Szigligeti din Oradea!

„Liliom”, o nouă premieră a Teatrului Szigligeti din Oradea!

7 octombrie 2014
Fotografii de Kovács László din Sfântu Gheorghe, la Oradea

Fotografii de Kovács László din Sfântu Gheorghe, la Oradea

29 mai 2017
Next Post
Modernizarea Pieței Ferdinand începe din primăvara lui 2019!

Modernizarea Pieței Ferdinand începe din primăvara lui 2019!

OradeaPress

© 2020 OradeaPress - Știri din oradea, ziar online independent.

  • Despre / Contact
  • Știri din Oradea

No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact

© 2020 OradeaPress - Știri din oradea, ziar online independent.