joi, 15 aprilie 2021
OradeaPress
No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact
OradeaPress
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact
No Result
View All Result
OradeaPress
No Result
View All Result
Home Știri Oradea/Bihor
Se lucrează la drumul care va ocoli Oradea prin Nord-Est, dinspre Calea Clujului spre Satu Mare!

Se lucrează la drumul care va ocoli Oradea prin Nord-Est, dinspre Calea Clujului spre Satu Mare!

Ichim VasilicăbyIchim Vasilică
19 iulie 2019
in Oradea/Bihor

În cel mult 2 ani, cei care vin dinspre Cluj-Napoca, au mașini mici, și vor să ajungă în Satu Mare (sau la viitoarea autostradă), vor putea folosi o nouă arteră, ca o centură ocolitoare a orașului. Primăria Oradea lucrează la drumul care va lega Calea Bihorului de strada Suișului, un proiect prin care municiapalitate speră să decongestioneze traficul din zona Episcopiei Bihor.

Administrația locală reabilitează tronsonul cuprins între Podul Teodor Neș și interesecția cu drumul de legătură între strada Suișului și Calea Bihorului, pentru a face conexiunea între drumul expres și legătura nouă de la Real Episcopia cu strada Suișului, pentru un acces mai facil spre Satu Mare și pentru a avea o rută alternativă la circulația din zona centrală.

Proiectul prevede reabilitarea străzii pe o lungime de peste două mii de metri, precum și amenajarea de locuri de parcare oblice, se vor realiza trotuare cu lățimea de 1,50 m, cu racord la nivelul carosabilului în dreptul trecerilor de pietoni, ziduri de sprijin unde va fi necesar, accese auto și zone verzi. Pentru siguranța circulației sunt prevăzute marcaje longitudinale, transversale și diverse, indicatoare rutiere, precum și treceri pentru pietoni marcate corespunzător.

În ceea ce privește canalizarea pluvială, conform proiectului se vor amenaja colectoare, rigole transversale, guri de scurgere și cămine de vizitare, iar pentru eliberarea amplasamentului în vederea lărgirii carosabilului și realizarea obiectivului, se impune și devierea rețelelor electrice existente.

„La intersecția cu strada Ion Bogdan vom amenaja un sens giratoriu pentru o fluență și o siguranță a traficului, acest tronson al Căii Bihorului urmând să se încheie la viitorul sens giratoriu care va face legătura cu strada Suișului. În acest moment, pe partea dreaptă dinspre podul Teodor Neș, se lucrează la casetarea drumului, s-a pus balast stabilizant, s-au montat bordurile, aceeași procedură trebuie continuată și pe partea stângă, după care se frezează asfaltul în mijloc și se toarnă stratul de asfalt, lucrările aici fiind realizate în proporție de 25% – 30%”

a spus viceprimarul Florin Birta, în cadrul unei conferințe ținute în teren joi, 18 iulie 2019.

Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat pe 14 martie, lucrările fiind executate de asocierea de firme Drum Asfalt  (lider de asociere)  – Trameco (asociat) – Drumuri Bihor (asociat) și Amper Proiect (subcontractant instalații electrice). Proiectarea a fost realizată de Proexco.

Valoarea lucrărilor este de puțin peste 5,1 milioane de lei fără TVA, iar durata de execuție este de șase luni, în funcție de condițiile meteo. Pe această stradă vor fi realizate și două stații de pompare, care vor colecta apele pluviale care vin de pe deal, pentru a rezolva problema inundațiilor din cartierul Oncea.

Spre Satu Mare, ocolind orașul

În ceea ce privește drumul de legătură între strada Suișului și Calea Bihorului, viceprimarul Florin Birta a precizat:

„Acest drum va face legătura între sensul giratoriu de la Real Episcopia și actualul drum expres, el se va lega de la drumul care duce înspre Paleu, de la serpentine. Se va uni aici cu sensul giratoriu de la Real Episcopia, care va trebui translatat, va trebui pus în axul drumului european”.

Prețul contractului este de puțin peste 26.2 milioane de lei fără TVA, lucrările fiind realizate de asocierea de firme Drumuri Orășenești (lider) – MBS Group și Abed Nego.

Drumul de legătură între strada Suișului și Calea Bihorului va asigura continuitatea între drumul rapid recent realizat şi DN19, în acest fel realizându-se un inel de legătură în partea de nord-est a municipiului.

„Aproape pe toată lungimea drumului a fost excavat stratul vegetal, s-a pus balasat pentru a fi compactat, s-au pus bordurile, urmează să se monteze un beton stabilizat, după care se va monta stratul efectiv de asfalt. Acest drum va avea două benzi de circulație de câte 3,5 metri, trotuar, pistă pentru biciclete și iluminat public.

Viaductul va uni acest drum de legătură, sunt 9 pile și două culei pe care vor veni montate grinzile care vor sprijini efectiv acest drum. Au fost forați aproximativ 90 de piloți la cel puțin 20 de metri adâncime în pământ, pentru a susține cele 9 pile și cele două culei.

Această legătură va decongestiona traficul din zona centrală și din Episcopia, toți cei care vor veni din centru sau dinspre Cluj, vorbim de traficul ușor, vor putea folosi această legătură, pentru a nu mai circula și a nu aglomera zona cartierului Episcopia. Când și acest drum va fi finalizat, împreună cu strada Bihorului, vom finaliza și legătura dintre Oșorhei și Oradea și atunci vom avea un drum care va ocoli orașul prin această parte.

Totodată, în viitor, tot pe aici se va face legătura cu viitoarea autostradă, cei care vor dori să ajungă la autostradă vor putea astfel folosi acest drum pentru a nu mai intra prin oraș”

a menționat Florin Birta.

Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis pe 3 iulie 2018, durata de execuţie fiind de 13 luni. Lucrările sunt finalizate la acest drum în proporție de aproximativ 50%, drumul are o lungime de 2.823 de metri, din care un viaduct de 246 metri. Lucrările la viaduct sunt realizate în proporție de aproximativ 70-80%.

Ichim Vasilică

Tags: centură ocolitoaredrum expresFlorin BirtaPodul Teodor NeșPrimaria municipiului Oradea

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Posts

Falimentul bunelor intenții. De ce credem mai mult și știm mai puțin?
Actualitate

Falimentul bunelor intenții. De ce credem mai mult și știm mai puțin?

14 aprilie 2021
Teatrul Elisabeta continuă stagiunea online cu un spectacol LIVE
Actualitate

Teatrul Elisabeta continuă stagiunea online cu un spectacol LIVE

13 aprilie 2021
Au fost montate primele 60 de coșuri de gunoi dintr-un lot de 300. Sesizați lipsa acestora!
Actualitate

Au fost montate primele 60 de coșuri de gunoi dintr-un lot de 300. Sesizați lipsa acestora!

12 aprilie 2021
Toate locurile la Terapie Intensivă sunt ocupate. Prefectura redeschide staționarul II pentru bolnavii cu Covid-19 aflați în stare gravă!
Sanatate

Toate locurile la Terapie Intensivă sunt ocupate. Prefectura redeschide staționarul II pentru bolnavii cu Covid-19 aflați în stare gravă!

7 aprilie 2021
Cele mai frumoase 8 clădiri renovate în Oradea (FOTO)
Actualitate

Cele mai frumoase 8 clădiri renovate în Oradea (FOTO)

5 aprilie 2021
Ce se întâmplă cu spitalele regionale, cu autostrăzile și cu banii dați de UE pentru a face față crizei Covid-19. Interviu cu Aida Liha Matejicek
Actualitate

Ce se întâmplă cu spitalele regionale, cu autostrăzile și cu banii dați de UE pentru a face față crizei Covid-19. Interviu cu Aida Liha Matejicek

1 aprilie 2021

POPULAR NEWS

Laser care rezolvă, în 30 de minute, incontinenţa urinară sau prolapsul genital, la o clinică particulară din Oradea!

Laser care rezolvă, în 30 de minute, incontinenţa urinară sau prolapsul genital, la o clinică particulară din Oradea!

30 ianuarie 2015
Nu vă lăsați înșelați! „Geniul” din Șimleu care dormea cu scorpioni și tarantule în casă, pus pe țepuit și la Oradea!

Nu vă lăsați înșelați! „Geniul” din Șimleu care dormea cu scorpioni și tarantule în casă, pus pe țepuit și la Oradea!

9 februarie 2015
Foarte important! Cine are prioritate, unde se fac și cât costă testele Covid-19 în Bihor

Foarte important! Cine are prioritate, unde se fac și cât costă testele Covid-19 în Bihor

4 noiembrie 2020
Nici nu l-au construit și a intrat la apă! Noul stadion din Oradea va avea 12.000 de locuri în loc de 15.000-20.000

Nici nu l-au construit și a intrat la apă! Noul stadion din Oradea va avea 12.000 de locuri în loc de 15.000-20.000

13 martie 2020
Merită să ştiţi. Ce este biotehnologia şi de ce nu tot ce este modificat genetic e rău!

Merită să ştiţi. Ce este biotehnologia şi de ce nu tot ce este modificat genetic e rău!

29 iunie 2016

EDITOR'S PICK

Decizie istorică a Ministerului Educației: fabrica de doctorate de la Academia de Poliție se închide!

Decizie istorică a Ministerului Educației: fabrica de doctorate de la Academia de Poliție se închide!

26 octombrie 2020

Documentele găsite la temelia Teatrului de Stat din Oradea au fost predate Muzeului Ţării Crişurilor

25 mai 2011
Baclaureat 2018, rezultate finale. Promovabilitate 65.11% în Bihor!

Baclaureat 2018, rezultate finale. Promovabilitate 65.11% în Bihor!

9 iulie 2018

Micuţii orădeni vor avea aparate de joacă noi-nouţe

23 septembrie 2010
Next Post
Oradea vrea să calce pe urmele Clujului. Măsuri pentru dezvoltarea sectorului IT

Oradea vrea să calce pe urmele Clujului. Măsuri pentru dezvoltarea sectorului IT

OradeaPress

© 2020 OradeaPress - Știri din oradea, ziar online independent.

  • Despre / Contact
  • Știri din Oradea

No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact

© 2020 OradeaPress - Știri din oradea, ziar online independent.