Nu e puțin lucru. Abia inaugurat, proiectul Press Hub Market a apărut deja în Observatorul European de Jurnalism în care este prezentat ca un pas important în față pentru presa din România care ține să își păstreze independența editorială.
Articolul „Romanian local media launch new funding platform”, semnat de Dumitrita Holdis, cercetător la Central European University’s Center for Media, Data and Society, subliniază problemele cu care se confruntă presa locală, care, în multe situații, trebuie să facă jocul unor oameni puternici, fie ei politicieni sau oameni de afaceri, pentru a putea să se finanțeze și, deci, să existe.
Autoarea pornește de la cazul ziarului Liber în Teleorman care a avut de suferit din punct de vedere financiar pentru că a îndrăznit să scrie despre Liviu Dragnea. Dincolo de telefoane, e-mailuri și procese intentate, publicația s-a trezit că cinci dintre firmele și companiile care își făceau reclamă pe site au refuzat să mai continue.
În acest context, apariția Press Hub Market, primul magazin mass-media virtual din Europa de Est, o platformă de autofinanțare a PressHUB, rețeaua inovatoare și independentă de presă, capabilă să crească la nivel național impactul știrilor și campaniilor de presă generate local, este ca o gură de aer.
Dumitrita Holdis vorbește apoi despre rețea, despre cele 27 de publicații independente din 18 județe și despre cum ar putea ea influența mass-media locală.