marți, 26 ianuarie 2021
OradeaPress
No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact
OradeaPress
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact
No Result
View All Result
OradeaPress
No Result
View All Result
Home Știri Oradea/Bihor
În sfârșit se mișcă ceva. Calea ferată Cluj-Episcopia Bihor va fi electrificată până în 2024!

În sfârșit se mișcă ceva. Calea ferată Cluj-Episcopia Bihor va fi electrificată până în 2024!

Ichim VasilicăbyIchim Vasilică
14 februarie 2020
in Oradea/Bihor

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a semnat, vineri, 14 februarie, un acord cu primarii din Cluj-Napoca, Oradea și Arad privind susținerea electrificării și reabilitării liniei Cluj-Napoca – Episcopia Bihor. Proiectul prevede reabilitarea liniei pe o distanță de 166 de km, electrificarea pe 160 de km și realizarea unei căi ferate duble pe 88 de km. Modernizarea va duce la creșterea vitezei la 160 km pe oră pentru trenurile de călători și 120 de km pe oră pentru cele de marfă. Termenul de finalizare estimat este octombrie 2024.

Lucian Bode a declarat, vineri, la Cluj-Napoca, într-o conferință de presă, că prin acordul semnat toate părțile interesate sunt obligate să se încadreze în termenele asumate.

„Este o zi importantă pentru Ministerul Transporturilor, împreună cu primarii și directorii CFR Infrastructură și Companiei de Drunmuri, am reușit să depășim mai multe obstacole în calea implementării unor proiecte majore de infrastructură din Regiunea de Nord-Vest.

Am avut o întâlnire de lucru cu primarii din Cluj-Napoca, Oradea și Arad cu care am parcurs proiecte de investiții. Unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură feroviară, un proiect major, este electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca- Oradea-Episcopia Bihor.

Am semnat un acord de implementare a acestui proiect cu cei trei primari, care să oblige toată părțile interesate să se încadreze în termenele asumate”

a spus Bode.

Potrivit acestuia, calea ferată electrificată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor va duce la decongestionarea situației de la Curtici, unde trec zilnic 1200 de garnituri de tren de marfă, așteptarea la graniță fiind imposibil de suportat de cei mai importanți agenți economici din zona de producție auto.

„Cei de la Dacia – Renault și Ford mi-au cerut să rezolvăm problema de la Curtici, pentru că stau trenurile zeci de ore să treacă granița în Ungaria din diverse motive. După electrificarea căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor vom avea cea de-a doua poartă de ieșire spre Vest”

a subliniat ministrul Transporturilor.

Acordul a fost semnat de ministrul Transporturilor și de primarii din Cluj-Napoca – Emil Boc, Oradea – Ilie Bolojan și Arad – Călin Bibarț.

Proiectul prevede reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor pe o distanță de 166 de km, electrificarea liniei pe 160 de km și realizarea unei căi ferate duble pe 88 de km. Modernizarea va duce la creșterea vitezei la 160 km pe oră pentru trenurile de călători și 120 de km pe oră pentru cele de marfă.

De asemenea, se vor moderniza stațiile de cale ferată Cluj-Napoca și Oradea, dar și altele de pe traseu. Proiectul are o valoare de 7,3 miliarde de lei, sursa de finanțare fiind fondurile europene, iar termenul de finalizare estimat este octombrie 2024.

Lucian Bode s-a întâlnit, vineri, la Primăria din Cluj, cu trei primari din „Alianța Vestului” – Emil Boc (Cluj-Napoca), Ilie Bolojan (Oradea), Călin Bibarț (Arad), dar și cu fostul edil din Arad, Gheorghe Falcă. Primarul Nicolae Robu de la Timișoara nu a fost prezent, în condițiile în care linia de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor nu vizează zona Timișului.

Tags: Alianța Vestuluicale feratăCălin BibarțCFRelectrificareEmil BocGara OradeaGheorghe FalcăIlie BolojanLucian BodeMinisterul TransporturilorNicolae Robureabilitaretrenuri rapide

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Posts

Campania de imunizare. Cine se vaccinează în etapa I?
Actualitate

30.000 de persoane vaccinate în Bihor. Din martie se deschid centre noi!

25 ianuarie 2021
258 de medici și asistenți de la Spitalul Județean, pregătiți printr-un proiect european!
Actualitate

258 de medici și asistenți de la Spitalul Județean, pregătiți printr-un proiect european!

23 ianuarie 2021
Știați că 1 din 7 cești de cafea băută în lume este NESCAFÉ®. Nestlé a investit peste 320 milioane de euro în NESCAFÉ® Plan!
Actualitate

Știați că 1 din 7 cești de cafea băută în lume este NESCAFÉ®. Nestlé a investit peste 320 milioane de euro în NESCAFÉ® Plan!

22 ianuarie 2021
Incendiu în miez de noapte la Vârciorog. O cabană a ars în totalitate! (Foto)
Oradea/Bihor

Incendiu în miez de noapte la Vârciorog. O cabană a ars în totalitate! (Foto)

20 ianuarie 2021
Vaccinarea nu este obligatorie dar cei care o refuză ar putea avea de suferit!
Actualitate

Vaccinarea nu este obligatorie dar cei care o refuză ar putea avea de suferit!

18 ianuarie 2021
Speranțe pentru un tratament nou împotriva Covid-19!
Actualitate

Speranțe pentru un tratament nou împotriva Covid-19!

15 ianuarie 2021

POPULAR NEWS

Laser care rezolvă, în 30 de minute, incontinenţa urinară sau prolapsul genital, la o clinică particulară din Oradea!

Laser care rezolvă, în 30 de minute, incontinenţa urinară sau prolapsul genital, la o clinică particulară din Oradea!

30 ianuarie 2015
Nici nu l-au construit și a intrat la apă! Noul stadion din Oradea va avea 12.000 de locuri în loc de 15.000-20.000

Nici nu l-au construit și a intrat la apă! Noul stadion din Oradea va avea 12.000 de locuri în loc de 15.000-20.000

13 martie 2020
Foarte important! Cine are prioritate, unde se fac și cât costă testele Covid-19 în Bihor

Foarte important! Cine are prioritate, unde se fac și cât costă testele Covid-19 în Bihor

4 noiembrie 2020
Bebelușii cu Covid-19, o poveste ce rămâne dubioasă

Bebelușii cu Covid-19, o poveste ce rămâne dubioasă

9 aprilie 2020
Merită să ştiţi. Ce este biotehnologia şi de ce nu tot ce este modificat genetic e rău!

Merită să ştiţi. Ce este biotehnologia şi de ce nu tot ce este modificat genetic e rău!

29 iunie 2016

EDITOR'S PICK

Câştigă şi când evoluează mai modest. CSM Oradea – CS Otopeni 77-68

4 noiembrie 2011
Emerson, Faist Mekatronic și Shinheung Electronics caută peste 300 de muncitori!

Emerson, Faist Mekatronic și Shinheung Electronics caută peste 300 de muncitori!

6 iulie 2015
RCS-RDS devine stăpână pe cablurile din Oradea!

RCS-RDS devine stăpână pe cablurile din Oradea!

23 iulie 2014

Horea Vușcan: „UDMR trădează interesul comunității pe care spune că o reprezintă”

30 august 2011
Next Post
Pasajul Magheru și lărgirea Podului Dacia vor fi finalizate în toamnă!

Pasajul Magheru și lărgirea Podului Dacia vor fi finalizate în toamnă!

OradeaPress

© 2020 OradeaPress - Știri din oradea, ziar online independent.

  • Despre / Contact
  • Știri din Oradea

No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact

© 2020 OradeaPress - Știri din oradea, ziar online independent.