Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a semnat, vineri, 14 februarie, un acord cu primarii din Cluj-Napoca, Oradea și Arad privind susținerea electrificării și reabilitării liniei Cluj-Napoca – Episcopia Bihor. Proiectul prevede reabilitarea liniei pe o distanță de 166 de km, electrificarea pe 160 de km și realizarea unei căi ferate duble pe 88 de km. Modernizarea va duce la creșterea vitezei la 160 km pe oră pentru trenurile de călători și 120 de km pe oră pentru cele de marfă. Termenul de finalizare estimat este octombrie 2024.
Lucian Bode a declarat, vineri, la Cluj-Napoca, într-o conferință de presă, că prin acordul semnat toate părțile interesate sunt obligate să se încadreze în termenele asumate.
„Este o zi importantă pentru Ministerul Transporturilor, împreună cu primarii și directorii CFR Infrastructură și Companiei de Drunmuri, am reușit să depășim mai multe obstacole în calea implementării unor proiecte majore de infrastructură din Regiunea de Nord-Vest.
Am avut o întâlnire de lucru cu primarii din Cluj-Napoca, Oradea și Arad cu care am parcurs proiecte de investiții. Unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură feroviară, un proiect major, este electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca- Oradea-Episcopia Bihor.
Am semnat un acord de implementare a acestui proiect cu cei trei primari, care să oblige toată părțile interesate să se încadreze în termenele asumate”
a spus Bode.
Potrivit acestuia, calea ferată electrificată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor va duce la decongestionarea situației de la Curtici, unde trec zilnic 1200 de garnituri de tren de marfă, așteptarea la graniță fiind imposibil de suportat de cei mai importanți agenți economici din zona de producție auto.
„Cei de la Dacia – Renault și Ford mi-au cerut să rezolvăm problema de la Curtici, pentru că stau trenurile zeci de ore să treacă granița în Ungaria din diverse motive. După electrificarea căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor vom avea cea de-a doua poartă de ieșire spre Vest”
a subliniat ministrul Transporturilor.
Acordul a fost semnat de ministrul Transporturilor și de primarii din Cluj-Napoca – Emil Boc, Oradea – Ilie Bolojan și Arad – Călin Bibarț.
Proiectul prevede reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor pe o distanță de 166 de km, electrificarea liniei pe 160 de km și realizarea unei căi ferate duble pe 88 de km. Modernizarea va duce la creșterea vitezei la 160 km pe oră pentru trenurile de călători și 120 de km pe oră pentru cele de marfă.
De asemenea, se vor moderniza stațiile de cale ferată Cluj-Napoca și Oradea, dar și altele de pe traseu. Proiectul are o valoare de 7,3 miliarde de lei, sursa de finanțare fiind fondurile europene, iar termenul de finalizare estimat este octombrie 2024.
Lucian Bode s-a întâlnit, vineri, la Primăria din Cluj, cu trei primari din „Alianța Vestului” – Emil Boc (Cluj-Napoca), Ilie Bolojan (Oradea), Călin Bibarț (Arad), dar și cu fostul edil din Arad, Gheorghe Falcă. Primarul Nicolae Robu de la Timișoara nu a fost prezent, în condițiile în care linia de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor nu vizează zona Timișului.