Una dintre cele mai complexe lucrări care se desfășoară în acest moment în Oradea „Soluție inovativă pentru a crea undă verde pentru tramvai Pod Dacia – B-dul Magheru”, lucrare care include realizarea Pasajului Magheru, dar și reorganizarea Podului Dacia la trei benzi de circulație și reabilitarea acestuia, a ajuns aproape la jumătate. Podul Dacia este realizat în proporție de 60% iar pasajul B-dul Magheru în proporție de 40%.
Scopul acestui proiect este acela de a fluidiza circulația în zonă, prin crearea celei de-a treia benzi, prin care se va facilita accesul spre Aleea Ștrandului, precum și dinspre Parcul Traian spre pod. O dată cu realizarea pasajului subteran, se va rezolva conflictul de trafic de pe bulevardul Magheru și se va crea undă verde pentru tramvai.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 17 septembrie 2019, termenul estimat pentru finalizarea lor fiind septembrie 2020. Valoarea contractului iniţial este de puțin peste 14,5 milioane de lei (fără TVA).
Lucrările sunt realizate de asocierea de firme formată din: SC Freyrom SA (lider de asociere), SC Procons Group SRL (asociat), SC Integrated Road Solutions SRL (asociat), SC Electro Excel Green Consulting SRL (asociat) și SC Abed Nego Com SRL (terț susținător).
Pasajul Magheru realizat în proporție de 40%, reabilitarea Podului Dacia 60%!
Pasajul B-dul Magheru se realizează pe sub B-dul Magheru, pe direcția străzilor Aleea Ștrandului și Parcul Traian. Rampa din Parcul Traian începe la limita dintre clădirile Poliției Județene și a Seminarului Greco-Catolic, cu 15 m înainte de intersecția cu str. Libertății. Rampa de pe Aleea Ștrandului începe cu 20 m înaintea accesului în parcarea Hotelului Forum Continental.
Pasajul subteran va avea două rampe de acces: cu lungimea de 102,27 m spre Parcul Traian și 88,35 m spre Aleea Ștrandului. Aceste rampe asigură tranziția de la suprafață la cota -4,33 m sub pasaj.
Lungimea pasajului care trece pe sub B-dul Magheru este de 34,04 m. Împreună cu rampele, lungimea totală a pasajului este de 224,65 m.
Până în prezent, la Pasajul Magheru s-au realizat: devieri de rețele în proporție de 85%, realizarea zidului de sprijin în lungime de 59 m. dinspre Hotel Continental, piloți forați integral pe zona Aleea Ștrandului și parțial pe zona viitorului Pasaj Magheru, radierele pe tronsoanele din zona zidurilor de sprijin a rampei Aleea Ștrandului.
În prezent se execută elevația zidurilor de sprijin la rampa Aleea Ștrandului și săpăturile pe tronsoanele din zona zidurilor de sprijin a rampei spre Parcul Traian.
La Podul Dacia se execută lărgirea de la două la trei benzi de circulație pe sens, dar și lucrări de reabilitare, acestea din urmă constând în: consolidarea grinzilor principale, repararea zonelor cu betoane degradate, regruparea în zona trotuarelor a instalațiilor existente pe pod, prevederea de dispozitive antiseismice, refacerea integrală a căii pe pod și amenajarea liniilor de tramvai, reamenajarea racordurilor cu terasamentele, lucrări de completare cu anrocamente la pragul din aval.
Până în prezent au fost realizate: consolidare integrală cu lamele de carbon dedesuptul podului; consolidare parțială cu lamele de carbon deasupra podului; refacerea stratului suport consolă trotuare, Banda 1 aval și amonte Pod Dacia; hidroizolație trotuare și Banda 1 Pod Dacia; refacere grinzi parapet; dale de racordare trotuare pe capetele podului.
În prezent se lucrează la montarea țevilor de termoficare în canalul tehnologic din trotuar și la finalizarea canalului tehnic pentru termoficare.