Ultimele 35 de grinzi din totalul de 55 care acoperă Pasajul Magheru au fost deja montate. Urmează etapa de armare și betonare a acestora, după care va fi turnat covorul asfaltic. Lucrările ar trebui finalizate până la sfârșitul lunii iulie.
Pasajul Magheru este una dintre cele mai complexe lucrări care se desfășoară în acest moment în Oradea, în cadrul proiectului „Soluția inovativă pentru a crea undă verde pentru tramvai pe Podul Dacia – B-dul Magheru”, care include și reorganizarea Podului Dacia la trei benzi de circulație și reabilitarea acestuia.
„Până la începutul săptămânii viitoare va fi finalizată și suprabetonarea grinzilor așezate peste pasaj, după care se va hidroizola această parte și se va pregăti pentru asfaltare.
Dacă totul va decurge conform graficului de lucrări, până la finalul lunii iulie, atât pasajul subteran, cât și Podul Dacia vor fi finalizate și deschise circulației rutiere, inclusiv se va relua circulația tramvaielor”
a declarat viceprimarul Florin Birta.
Scopul acestui proiect este fluidizarea circulației în zonă, prin crearea celei de-a treia benzi, care va facilita accesul spre Aleea Ștrandului, precum și dinspre Parcul Traian spre pod.
Odată cu realizarea pasajului subteran, se va rezolva conflictul de trafic de pe bulevardul Magheru și se va crea undă verde pentru tramvai.
Valoarea contractului de lucrări este de puțin peste 14,5 milioane de lei (fără TVA). Lucrările sunt realizate de asocierea de firme formată din: Freyrom (lider de asociere), Procons Group (asociat), Integrated Road Solutions (asociat), Electro Excel Green Consulting (asociat) și Abed Nego Com (terț susținător).