vineri, 5 martie 2021
OradeaPress
No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact
OradeaPress
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact
No Result
View All Result
OradeaPress
No Result
View All Result
Home Știri Oradea/Bihor
Electrificarea căii ferate Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, cea mai amplă investiție în infrastructura feroviară din Vestul României, în linie dreaptă!

Electrificarea căii ferate Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, cea mai amplă investiție în infrastructura feroviară din Vestul României, în linie dreaptă!

Ichim VasilicăbyIchim Vasilică
10 februarie 2021
in Oradea/Bihor

Proiectul de electrificare și reabilitare a căii ferate Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor avansează. Până în prezent au fost obținute toate cele 82 avize necesare pentru derularea proiectului. Lucrările vizează electrificarea în întregime a celor 166 de km a liniei de cale ferată, precum și modernizarea, pe întregul traseu, a tuturor stațiilor, haltelor și spațiilor adiacente, incluzând parcările, rampele și peroanele cu copertine.

Joi, 4 februarie, documentația pentru obținerea acordului de mediu, respectiv Studiul de Evaluare a Impactului asupra Corpului de Apă, Raportul de Impact asupra Mediului și Studiul de Evaluare Adecvată, a fost depusă la Agenția Națională pentru Protecția Mediului. După publicare, proiectul va fi supus,  timp de 30 de zile conform legislației în vigoare, dezbaterilor publice și analizei comisiilor de specialitate. În urma obținerii acordului de mediu, proiectul va intra în etapa de elaborare a documentației pentru finanțare și, ulterior, în cea de demarare a licitației de execuție.

„Am depus toate diligențele pentru obținerea avizelor, atât la nivelul județului Bihor, cât și la nivel național. Proiectul de electrificare și modernizare a acestui sector de cale ferată are o importanță crucială în dezvoltarea socio-economică a Bihorului”

a declarat  prefectul Dumitru Țiplea.

 

Reamintim că obiectivul de investiții, în valoare de 7,3 miliarde lei, este finanțat de Uniunea Europeană și Guvernul României, și reprezintă cea mai amplă investiție în infrastructura feroviară din Vestul României.

Lucrările vizează electrificarea în întregime a celor 166 de km a liniei de cale ferată, precum și modernizarea, pe întregul traseu, a tuturor stațiilor, haltelor și spațiilor adiacente, incluzând parcările, rampele și peroanele cu copertine. Toate clădirile de călători vor beneficia de compartimentări pentru fluidizarea circulațiilor, de grupuri sanitare compartimentate pe sexe, precum și grupuri sanitare speciale pentru mamă și copil și pentru persoanele cu mobilitate redusă. Traseele de circulaţie pentru călători vor asigura deplasarea în deplină siguranţă a persoanelor cu mobilitate redusă, fiind prevăzute, de asemenea, rampe și marcaje tactile pentru nevăzători la accesele principale în clădire și către punctele principale de interes.

Partea de execuție este estimată la 4 ani din durata totală de 10 ani a obiectivului de investiție. În urma reabilitării, pe 60% din traseu trenurile vor putea circula cu peste 100 km/oră, iar distanța Oradea-Cluj se va parcurge în 2 ore.

De unde vin banii?

 

Anul trecut Uniunea Europeană a decis să înființeze un instrument financiar temporar – #NextGenerationEU, în valoare de 750 de miliarde euro, separat de bugetul pe termen lung al UE, Cadrul Financiar Multianual (CFM), pentru perioada 2021 – 2027. Scopul principal al acestuia este să ofere sprijin statelor membre pentru a face față provocărilor generate de Criza Covid19 și consecințele sale economice.

Mecanism de redresare și reziliență (MRR) este pilonul principal al #NextGenerationEU și are alocat un buget total de 672,5 miliarde euro. Din alocarea totală de 672,5 miliarde de euro pentru Mecanismul de Redresare și Reziliență (MRR) la nivelul UE, România poate beneficia de aproximativ 30,5 miliarde de euro, compuse din 13,8 miliarde de euro sub formă de granturi și 16,7 miliarde de euro sub formă de împrumuturi.

Regula stabilită prin propunerea de Regulament (aflată încă în negociere la nivel european) este ca 70% din granturi să fie angajate până la finalul anului 2022, termenul limită pentru accesarea diferenței de 30% din granturi fiind 31 decembrie 2023. În plus, plățile pentru proiectele care vor fi incluse în programele naționale de redresare și reziliență trebuie făcute până în decembrie 2026.

„Avem în derulare un proiect extrem de important pentru regiunea de nord-vest, electrificarea şi reabilitarea liniei de ale ferată Cluj-Oradea-Episcopia Bihor, 166 de kilometri, pentru care avem studiul de fezabilitate aprobat, lucrăm la elaborarea documentaţiei de achiziţie a contractului de proiectare şi execuţie lucrări, un proiect în valoare de aproximativ de 1,8 miliarde de euro, termenul pentru lansarea licitaţiei fiind începutul anului viitor, în aprilie-mai.

Aşadar ne-am asigurat că documentaţia este finalizată la timp, obţinem acordul de mediu, realizăm toate procedurile de avizare, scoatem la licitaţie acest obiectiv extrem de important. Ne-am asigurat că avem finanţare asigurată propunându-l spre finanţare din Planul Naţional de Recuperare şi Rezilienţă. Vorbim de 9,3 miliarde de euro, pe care infrastructura de transport îi va accesa din cele 30 de miliarde alocate României”

spunea în toamna anului trecut fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, la Oradea.

Tags: #NextGenerationEUCadrul Financiar MultianualDumitru ȚipleaElectrificarea căii ferate Cluj Napoca-Oradea-Episcopia BihorGuvernul RomanieiinfrastructuraInstituția Prefectului Județului BihorinvestițieMecanismul de Redresare și ReziliențăPlanul Naţional de Recuperare şi RezilienţăPNRRUniunea Europeana

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Posts

Voluntarii Caritas i-au ajutat pe nevoiași cu mâncare caldă, pachete cu alimente și brichete pentru foc! (FOTO)
Actualitate

Voluntarii Caritas i-au ajutat pe nevoiași cu mâncare caldă, pachete cu alimente și brichete pentru foc! (FOTO)

4 martie 2021
Orădeni prinși la vândut de ecstasy! Acasă aveau pastile cu amfetamină, MDMA și cocaină
Actualitate

Orădeni prinși la vândut de ecstasy! Acasă aveau pastile cu amfetamină, MDMA și cocaină

3 martie 2021
O mașină a luat foc în mers. Șoferul a reușit să se salveze! (FOTO)
Actualitate

O mașină a luat foc în mers. Șoferul a reușit să se salveze! (FOTO)

1 martie 2021
Cetatea Oradea, de la ruină la monument cu peste 50 de mii de vizitatori anual!
Actualitate

Cetatea Oradea, de la ruină la monument cu peste 50 de mii de vizitatori anual!

1 martie 2021
Pistă de biciclete, din Parcul Brătianu până pe M. Averescu, pistă de alergare pe strada Sovata!
Actualitate

Pistă de biciclete, din Parcul Brătianu până pe M. Averescu, pistă de alergare pe strada Sovata!

25 februarie 2021
O nouă premieră cu sala plină, „Preludiu cu fugă”, de Ion Bogdan Martin!
Cultură

O nouă premieră cu sala plină, „Preludiu cu fugă”, de Ion Bogdan Martin!

24 februarie 2021

POPULAR NEWS

Laser care rezolvă, în 30 de minute, incontinenţa urinară sau prolapsul genital, la o clinică particulară din Oradea!

Laser care rezolvă, în 30 de minute, incontinenţa urinară sau prolapsul genital, la o clinică particulară din Oradea!

30 ianuarie 2015
Nu vă lăsați înșelați! „Geniul” din Șimleu care dormea cu scorpioni și tarantule în casă, pus pe țepuit și la Oradea!

Nu vă lăsați înșelați! „Geniul” din Șimleu care dormea cu scorpioni și tarantule în casă, pus pe țepuit și la Oradea!

9 februarie 2015
Foarte important! Cine are prioritate, unde se fac și cât costă testele Covid-19 în Bihor

Foarte important! Cine are prioritate, unde se fac și cât costă testele Covid-19 în Bihor

4 noiembrie 2020
Nici nu l-au construit și a intrat la apă! Noul stadion din Oradea va avea 12.000 de locuri în loc de 15.000-20.000

Nici nu l-au construit și a intrat la apă! Noul stadion din Oradea va avea 12.000 de locuri în loc de 15.000-20.000

13 martie 2020
Merită să ştiţi. Ce este biotehnologia şi de ce nu tot ce este modificat genetic e rău!

Merită să ştiţi. Ce este biotehnologia şi de ce nu tot ce este modificat genetic e rău!

29 iunie 2016

EDITOR'S PICK

Ciuperca reloaded. În primăvara anului viitor va fi gata!

Ciuperca reloaded. În primăvara anului viitor va fi gata!

27 iulie 2018

Începând de duminică, cu excepţia liniei 2, circulaţia tramvaielor în Oradea revine la normal

24 septembrie 2010

Ajutaţi un tânăr să trăiască!

17 ianuarie 2012

Lucia Varga sare la gâtul Elenei Udrea: „Alocarea fondurilor pentru drumuri se face în continure pe criterii politice”

7 aprilie 2011
Next Post
După Pfizer, Moderna și AstraZeneca, urmează vaccinul Johnson&Johnson!

După Pfizer, Moderna și AstraZeneca, urmează vaccinul Johnson&Johnson!

OradeaPress

© 2020 OradeaPress - Știri din oradea, ziar online independent.

  • Despre / Contact
  • Știri din Oradea

No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact

© 2020 OradeaPress - Știri din oradea, ziar online independent.