luni, 30 ianuarie 2023
OradeaPress
No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact
OradeaPress
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact
No Result
View All Result
OradeaPress
No Result
View All Result
Home Știri Naţional
O soluție la îndemâna tuturor celor care nu fac față ratelor: renegocierea gratuită prin CSALB!

O soluție la îndemâna tuturor celor care nu fac față ratelor: renegocierea gratuită prin CSALB!

Ichim VasilicăbyIchim Vasilică
11 noiembrie 2021
in Naţional

Cetățenii care au probleme cu ratele, nu și le mai pot plăti din diferite cauze, au la îndemână un serviciu gratuit care i-ar putea ajuta, nu să scape de ele, dar să le renegocieze în așa fel încât să le poată plăti „în ritmul lor”. Serviciul este oferit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) înființat ca urmare a unei directive a Uniunii Europene.

În primele nouă luni ale anului, 445 consumatori au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală acceptată de ambele părți) ori au ajuns la o înțelegere amiabilă direct cu băncile sau IFN-urile, după ce au apelat la Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

Beneficiile rezultate din negocierea consumatorilor cu băncile au ajuns la 1,24 milioane euro în primele trei trimestre, iar valoarea totală a beneficiilor în cei cinci ani de activitate operațională este de 5,25 milioane euro.

„Ceea ce observăm după primele nouă luni ale anului este o disponibilitate mai mare a consumatorilor și băncilor de a ajunge la un compromis. 90% dintre negocierile derulate anul acesta în cadrul CSALB s-au încheiat prin împăcarea părților.

Recomandarea noastră pentru consumatori este să se adreseze băncii dacă au dificultăți în achitarea ratelor, dar să nu depășească 90 de zile de întârziere, situație în care întregul credit devine scadent. Iar dacă nu reușesc să ajungă la o înțelegere cu creditorul, întotdeauna rămâne și alternativa soluționării amiabile în cadrul CSALB”

spune Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.

În primele nouă luni consumatorii au trimis 1.837 de cereri de negociere (o medie de 47 de cereri pe săptămână), dintre care 1.152 adresate băncilor și 685 IFN-urilor.

Se observă o creștere a numărului de cereri adresate IFN-urilor, ponderea acestor cereri fiind de 37% din total, față de 24% în aceeași perioadă a anului trecut. Din păcate, aproximativ 80% dintre cererile adresate IFN-urilor vizează ștergerea înregistrărilor din Biroul de Credit, solicitări care nu pot face obiectul unei negocieri, în proporție covârșitoare fiind clasate ca urmare a refuzului comercianților de a intra în procedurile de negociere.

Pe de altă parte, numărul de cereri adresate băncilor a scăzut în perioada primelor trei trimestre ale acestui an față de perioada similară din 2020: de la 1.557 cereri în primele 9 luni din 2020, la 1.152 cereri în primele 9 luni ale acestui an.

CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către CSALB completând un formular online direct pe site-ul csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere sau negociere este desemnat un conciliator.

CSALB colaborează cu 19 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021.9414 (apel cu tarif normal).

Tags: Alexandru PăunescubanciCentrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul BancarclienţiCSALBdatoriidirectivagratuitIFNîndatorarenegociereneplatărateUniunea Europeana

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Posts

Războiul din Ucraina. Rusia trebuie să plătească pentru crimele din Bucha și Irpin!
Actualitate

Războiul din Ucraina. Rusia trebuie să plătească pentru crimele din Bucha și Irpin!

19 ianuarie 2023
Se lucrează la piațeta din fața Arenei „Antonio Alexe” (FOTO)
Actualitate

Primăria Oradea gestionează proiecte de peste un miliard de euro

16 ianuarie 2023
Spitalul nou de pe Vlădeasa va fi finanțat prin PNRR
Actualitate

Spitalul nou de pe Vlădeasa va fi finanțat prin PNRR

12 ianuarie 2023
România în oglindă: recensământ 2021 versus recensământ 2011
Actualitate

România în oglindă: recensământ 2021 versus recensământ 2011

6 ianuarie 2023
Una din cele mai importante descoperiri ale anului 2022: arhiva fricilor!
Actualitate

Una din cele mai importante descoperiri ale anului 2022: arhiva fricilor!

3 ianuarie 2023
2023 va fi anul extinderii terminalului Aeroportului Oradea!
Oradea/Bihor

2023 va fi anul extinderii terminalului Aeroportului Oradea!

30 decembrie 2022

POPULAR NEWS

Laser care rezolvă, în 30 de minute, incontinenţa urinară sau prolapsul genital, la o clinică particulară din Oradea!

Laser care rezolvă, în 30 de minute, incontinenţa urinară sau prolapsul genital, la o clinică particulară din Oradea!

30 ianuarie 2015
Ocoliți șerpii. Dacă îi ucideți, puteți fi amendați cu 60 de mii de lei sau chiar ajunge la închisoare!

Ocoliți șerpii. Dacă îi ucideți, puteți fi amendați cu 60 de mii de lei sau chiar ajunge la închisoare!

20 august 2021
Foarte important! Cine are prioritate, unde se fac și cât costă testele Covid-19 în Bihor

Foarte important! Cine are prioritate, unde se fac și cât costă testele Covid-19 în Bihor

4 noiembrie 2020
Nu vă lăsați înșelați! „Geniul” din Șimleu care dormea cu scorpioni și tarantule în casă, pus pe țepuit și la Oradea!

Nu vă lăsați înșelați! „Geniul” din Șimleu care dormea cu scorpioni și tarantule în casă, pus pe țepuit și la Oradea!

9 februarie 2015

Salve Club sau cum să-ți bați joc de prietenii apropiați

11 decembrie 2011

EDITOR'S PICK

Expoziție cu 36 de artiști fotografi din toată lumea, de Ziua Europei! (FOTO)

Expoziție cu 36 de artiști fotografi din toată lumea, de Ziua Europei! (FOTO)

6 mai 2021

Portarul lui FC Bihor a vizitat Liceul „Ady Endre”

19 mai 2011
40% din Piața Ferdinand reabilitată, 20% din Aurel Lazăr transformată în pietonală!

40% din Piața Ferdinand reabilitată, 20% din Aurel Lazăr transformată în pietonală!

29 aprilie 2020

Eu nu le plâng de milă americanilor pentru 9/11

11 septembrie 2011
Next Post
Reformă şi acţiune pentru apărarea drepturilor copiilor!

Reformă şi acţiune pentru apărarea drepturilor copiilor!

OradeaPress

© 2020 OradeaPress - Știri din oradea, ziar online independent.

  • Despre / Contact
  • Știri din Oradea

No Result
View All Result
  • Prima pagină
  • Știri
    • Actualitate
    • Anchetă/Poliţie
    • Cultură
    • Educație
    • Eveniment
    • Filarmonică/Teatru
    • Internaţional
    • Naţional
    • Opinie/Pamflet
    • Oradea/Bihor
    • Politică
    • Religie/Culte
    • Reportaj
    • Sanatate
    • Social
    • Sport
  • Editorial
  • Contact

© 2020 OradeaPress - Știri din oradea, ziar online independent.