Orădenii și locuitorii din 11 comune apropiate pot solicita, începând din 8 mai, cartea de identitate electronică. Actul este gratuit, digitalizat complet și oferă acces la servicii publice online, inclusiv semnătură electronică. Programările se fac online, iar documentele se emit rapid, în unele cazuri chiar sub 72 de ore.
Noul document digitalizat conține un CIP cu date esențiale, două amprente, certificate pentru semnătură electronică și poate fi folosit printr-o aplicație Windows, urmând ca versiunea mobilă să fie lansată până la finalul anului. Accesul la servicii publice online (cazier, taxe, înmatriculări) va fi extins în iunie, odată cu lansarea unui hub conectat la 100 de baze de date.
Pot solicita cartea toți cetățenii cu domiciliul în Oradea sau în comunele Hidișelu de Sus, Lăzăreni, Tămășeu, Biharia, Nojorid, Sântandrei, Paleu, Cetariu, Oșorhei, Copăcel și Ineu. Documentul este valabil 5 ani pentru minori, 10 ani pentru adulți și nelimitat pentru cei peste 70 de ani. Suportul digital are însă o durată de 10 ani.
Actul este gratuit pentru cetățeni, costul fiind acoperit prin PNRR. La nivel național, au fost emise deja peste 8.000 de cărți de identitate electronice, în cadrul unui proiect pilot început în Cluj-Napoca și București. Oradea este unul dintre noile centre pilot, datorită investițiilor locale în infrastructură: aproape 800.000 de lei pentru modernizări și dotări IT.