Problema continuării lucrărilor la Autostrada Transilvania, a rămas, încă o dată, în aer. Interpelată în Senat de Cornel Popa care, împreună cu mai mulţi politicieni locali, a decis să facă demersuri pentru continuarea lucrărilor la Autostradă, Anca Boagiu a răspuns că, deocamdată, se caută soluţii, iar când acestea vor fi identificate vor fi reactualizate graficele de execuţie ale lucrărilor.
În interpelarea făcută în şedinţa Senatului din 27 septembrie 2010, Cornel Popa explica faptul că
„participanţii la întâlnirea internaţională de lucru de la Suplacu de Barcău, din data de 23 septembrie 2010, privind infrastructura de transport din zona de graniţă dintre Romania şi Ungaria, parlamentari şi preşedinti ai Consiliilor Judeţene din judeţele Bihor şi Sălaj, precum şi parlamentari şi reprezentanti ai autorităţilor locale din judetul Hajdu-Bihar, au adoptat o Declaraţie intitulată Vrem drumuri modernel”, declaraţie în care consideră că „relansarea economica în perioadele de criza financiară nu se poate face fără investiţii masive ale statului în proiecte mari de infrastructură şi că aceasta este calea pe care trebuie să o urmeze şi cei ce guvernează România”.
Printre proiectele mari de infrastructură se numără şi Autostrada Transilvania, motiv pentru care Cornel Popa îi adresa următoarele întrebări Ministrului Transporturilor, Anca Boagiu:
„1. Ce sume aţi alocat în acest an pentru lucrările la sectoarele 3C Suplacu de Barcău – Borş şi 3B Mihăeşti – Suplacu de Barcău?
2. Ce sume aţi prevăzut în Bugetul de Stat pentru anul 2011 pentru continuarea lucrărilor la sectoarele 3C Suplacu de Barcău – Borş şi 3B Mihăeşti – Suplacu de Barcău?
3. Care este graficul lucrărilor la sectoarele 3C Suplacu şi 3B pentru sfârşitul acestui an şi pentru anul 2011?
4. Ce fonduri sunt prevăzute pentru terminarea sectoarelor 3C şi 3B?
5. Care este termenul preconizat pentru finalizarea lucrărilor pe toate sectoarele Autostrăzii Transilvania?”
CNADNR SA datoare vândută la Bechtel International Inc
Ministrul Transporturilor a decis săptămâna aceasta să răspundă interpelării lui Cornel Popa. Un răspuns care nu mulţumeşte, însă, pe nimeni.
„Referitor la interpelarea dumneavoastră, ce vizeaza domeniul de activitate al ministerului nostru, înregistrată la Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul în data de 28.09.2010 cu nr. 8341/DRP, vă comunicăm următoarele:
– Autostrada Transilvania:
La data de 01.01.2010, datoriile înregistrate de CNADNR SA faţă de Antreprenorul Bechtel International Inc şi ceilalţi furnizori implicaţi se ridicau la 904 milioane lei. Alocaţia bugetară pentru anul 2010 a fost de 977.179.000 lei, până în prezent fiind cheltuită în proporţie de 99,75 %. În prezent datoriile înregistrate se ridică la peste 346 milioane lei.
Dintre acestea, 161.250.000 lei reprezintă lucrări executate pe Sectiunea 3C, Suplacu de Barcău – Borş. În prezent se caută soluţii de finanţare pentru finalizarea lucrărilor la transonul 3C al autostrăzii. Funcţie de soluţia identificată vor fi reactualizate graficele de execuţie ale lucrărilor”
se precizează în răspunsul oficial semnat de Anca Daniela Boagiu.