Începând de miercuri, 15 iulie 2020, Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România și-a schimbat numele în Federația Destinațiilor Turistice din România – FAPT. Președinte a fost ales Mihai Jurca, directorul executiv al Visit Oradea.
Federația reunește unele din cele mai importante destinații turistice din România și unele dintre cele mai relevante organizații de management a destinației de la nivel local sau județean.
În aceeași ședință au fost aprobate și formula nouă a echipei de conducere cu un Consiliu Director format din 7 membri: Alina Szasz (Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Brașov); Cătălin Țibuleac (Asociația de Management a Destinației Turistice Delta Dunării); Lăcrămioara Beilic (Asociația pentru Turism Bucovina); Róbert Grüman (Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Covasna); Voican Adrian (Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Prahova); Chipăilă Alin (Asociația Județeană de Turism Sibiu); Mihai Jurca (Asociația pentru promovarea Turismului din Oradea și regiune).
În poziția de Președinte a fost ales Mihai Jurca, directorul executiv al Visit Oradea care va fi sprijinit de doi vicepreședinți, Alin Chipăilă (Asociația Județeană de Turism Sibiu) și Adrian Voican (Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Prahova).
„Predau ștafeta la conducerea FAPT, după un parcurs de 12 ani și, așa cum mi-am dorit, transfer misiunea de conducere către o destinație foarte bine organizată și promovată – Oradea, și către un Consiliu Director în care îmi pun toata încrederea că va continua sa dezvolte parteneriatul public-privat în turismul românesc, prin constituirea de noi organizații de management de destinație.
Voi continua să susțin obiectivele și misiunea FAPT, în calitate de membru de onoare al Federației, alături de noul Președinte și Consiliu Director. Mulțumesc tuturor membrilor și partenerilor organizaționali și din mass-media, care ne-au sprijinit în întreaga activitate FAPT, pentru ca astăzi sa fim mândri ca am făcut istorie în managementul de destinații turistice in Romania!”
a spus Corina Martin.
La fel ca întreaga industrie a ospitalității, în perioada aceasta Federația trece printr-un proces de reorganizare și repoziționare pentru a se consolida și deveni o sursă de dezvoltare a destinațiilor turistice din România.
„Doresc să le mulțumesc colegilor pentru încredere și Corinei Martin pentru munca depusă până acum. În următoarele luni ne propunem să consolidăm și unificăm viziunea federației pentru a putea întra în dialog cu parteneri naționali și cu administrația centrală, pentru a promova și susține conceptul de organizații de management a destinației, ca motor de dezvoltare a unor destinații și oferte turistice relevante, cu scopul de a dezvolta oferta turistică națională și de a crește numărul de turiști din destinațiile românești.
Criza sanitară din ultimele luni a atras atenția asupra nevoii unor destinații turistice solide și flexibile care să se poată adapta unei piețe în continuă schimbare și de asemenea nevoia unui parteneriat solid între administrația publică și industria ospitalității. Consider că doar în această formulă de parteneriat, bazată pe drepturi egale, putem depăși aceste momente dificile și să recuperăm pierderile mari ale industriei și implicit ale destinațiilor.
Susținem un parteneriat bazat pe aceleași principii și la nivel național pentru a dezvolta și promova destinația România. Federația va contribui la dezvoltarea destinațiilor turistice românești prin expertiza și experiența mare a membrilor acesteia și rămâne un partener serios și deschis pentru guvern în demersul dezvoltării turismului național și a destinației România”
a spus Mihai Jurca.